Klacht: Misleiding Bodyguard Musical/Keuze Hoofdrolspeler genegeerd

op 24 mei 2016 over Eventim in de categorie Kaartenverkoop

Hierbij deel ik u mede dat wij met 4 personen op dinsdag 19-04-2016 j.l. vanuit Limburg naar de door mijn zus gereserveerde kaarten voor de musical The Bodyguard met de keuze Romy Monteiro, waar wij allen vier favoriet van zijn. Er was namelijk een keuze die de klant kon maken via de reservering online. Mijn zus S. heeft deze kaarten in februari dit jaar al besteld en betaald, daarbij heeft zij en onze dochters verlof gevraagd voor deze dag. Tot onze grote teleurstelling was het niet Romy Monteiro die op het podium stond toen de schijnwerpers aan gingen, maar een rol vervangster! Wij hadden duidelijk de keuze tijdens de reservering gemaakt voor Romy Monteiro, en dan zonder ons op tijd in te hebben gelicht dat er een vervangster zou komen optreden vinden wij niet gepast. Wij vragen ons daarom ook af, waarom je je eigen keuze kunt maken bij de online reservering? Als wij dit hadden geweten waren wij natuurlijk niet vanuit Limburg naar Utrecht gekomen en hadden we een andere datum kunnen (om)boeken wanneer Romy Monteiro wel aanwezig zou zijn. Wat een plezierig uitje voor ons allen moest zijn, eindigde in een grote teleurstelling. Ook het stemgeluid van de vervangster was niet te evenaren met Romy Monteiro, dit geldt ook voor haar uitstraling. Wij hebben na de musical ter plekke een klachtformulier ingevuld bij de receptie. Al snel op 20-04-2016 heeft mijn zus S. een e-mail terug gekregen van Customer Service Stage Entertainment op onze klacht. Hierin stond het volgende:
\’\’Uw referentie: 116777820
Geachte mevrouw S.,
Bijgevoegd Vertel-het-ons formulier ontvingen wij van het Beatrix Theater.
We stellen het op prijs dat u de moeite heeft genomen om uw ervaringen aan ons kenbaar te maken.
We vinden het erg vervelend dat u niet tevreden bent over de gang van zaken rond uw bezoek aan de voorstelling The Bodyguard, welke u onlangs heeft gezien. Het is echter zo dat wij nooit een speelgarantie kunnen afgeven. Het speelschema voor de rol van Rachel wordt gepubliceerd op onze website.
Dit speelschema is onder voorbehoud. Tot op de dag van de voorstelling kan de rolbezetting gewijzigd worden in verband met ziekte, bijzonder verlof of contractuele verplichtingen. De hoofdrolspelers hebben allemaal een \’\’alternate\’\’ die in kan vallen op momenten dat dit nodig is. Deze alternates hebben gelijkwaardige kwalitatieve capaciteiten als de hoofdrolspelers zelf.
Daarnaast gaan wij er vanuit dat de bezoekers naar het theater komen omdat zij graag de musical willen zien en dus voor het geheel komen. Om deze reden zal er bij een wijziging in de cast geen bericht worden verzonden. Het spijt ons dat u teleurgesteld bent en we nemen uw bemerkingen dan ook mee in de evaluatie.
Wij vertrouwen er op u hiermee een goede reactie te hebben gegeven op uw e-mail. Wij hopen er op u in de toekomst weer als bezoeker te mogen begroeten bij één van onze musicals.
Afdeling Customer Care
Eventim
In Opdracht van Stage Entertainment Nederland\’\’ (einde e-mail)
Voor ons is het duidelijk: dit is een gekopieerde e-mail naar alle bezoekers met dezelfde klacht! Om zich op deze manier in te dekken. Daarnaast vragen wij ons ook af waarom er vanaf het begin af aan incl. de reclameposters groots reclame is gemaakt met de musicalster Romy Monteiro, en haar vervangsters niet als \’\’schaduw\’\’ figuranten op de achtergrond van deze posters staan? Wij voelen ons zeer misleid en zijn absoluut niet tevreden hoe ze met onze klacht omgaan zonder daadwerkelijk een oplossing te zoeken. Op internet stromen dezelfde klachten hierover binnen. Men weet niet waar ze exact terecht kunnen voor een oplossing aangezien er niets gedaan wordt met de klacht bij het desbetreffende bedrijf. Daarbij krijgt iedereen hetzelfde \’\’standaard protocol\’\’ e-mail bericht toegestuurd. Schandalig! Wij zijn het absoluut niet eens met de conclusie van Eventim in hun mail aan ons aangezien er geen redelijke oplossing voor ons gezocht is, integendeel geen enkele oplossing en daarnaast durven ze ook nog eens in de e-mail te melden dat zij ons als klanten graag weer in de toekomst bij een van hun musicals weer willen verwelkomen! Ronduit onbeschoft. Aangezien wij van Eventim\’s kant niet gehoord worden en op internet vele malen andere klachten van musicalbezoekers bij \’\’The Bodyguard\’\’ met dezelfde klacht ook niet verder geholpen worden dan dezelfde \’\’standaard protocol\’\’ e-mail te krijgen, voelden wij ons genoodzaakt om hier via jullie hulp klacht.nl verder te gaan. En dat er ook een daadwerkelijke oplossing voor de gedupeerden wordt gezocht, waaronder ook wij zich bevinden. Wij vinden dat dit eindelijk openbaar gemaakt moet worden (ook bij Radar) om nog veel meer teleurstellingen te voorkomen.
Wij hopen met heel ons hart dat u ons kunt helpen om dit openbaar te maken!

Als er een redelijke oplossing op onze klacht wordt gevonden d.m.v. een financiële vergoeding.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Eventim in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eventim een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eventim

Heeft op 25 mei 2016 om 08:52 geantwoord