Klacht: Misleiding administratiekosten

op 19 juli 2012 over Ryanair in de categorie Vliegmaatschappij

Vorige week heb ik via Ryanair 4 vliegtickets geboekt. Ik wilde graag gebruik maken van het goedkope tarief maar als ik 4 tickets selecteerde kreeg ik deze vier alleen maar tegen het hoge tarief. Dan maar apart boeken dacht ik. Zo werkte dat echter niet en op het moment dat ik het eerste en goedkoopste ticket wilde boeken verwerkte de site allevier de andere namen in mijn andere tabblad, dit resulteerde in het boeken van de vier tickets voor de prijs van het hoge tarief!
Belachelijk vind ik het dat we per persoon ook nog eens 12 euro administratiekosten moesten betalen. Het goedkoopste tarief was 62 euro, daarna 2 tickets nog beschikbaar voor ongeveer 75 euro en het duurste ticket was ongeveer 92 euro. Uiteraard excl. overige kosten. Nu heb ik dus 4 tickets voor 110 euro per persoon! Dit is natuurlijk nog goedkoop maar het scheelt wel ruim 30 euro met het goedkoopste ticket incl. overige kosten.

Dat de drie tickets die origineel voor het goedkopere tarief worden berekend ook worden door gevoerd op het moment dat je 4 tickets boekt. Het is erg onrechtvaardig dat wij de vier tickets boeken en dan dus het duurste tarief moeten betalen terwijl er nog goedkopere tarieven worden gehanteerd. Graag zou ik die extra kosten terug willen krijgen. Bovendien vind ik dat er minder administratiekosten berekend moeten worden want uiteindelijk doe je 1x een boeking.

Alle klachten die gemeld zijn door Robin1986