Klacht: Misleidende woning met achteraf extra kosten

op 30 september 2017 over VerhuurtBeter.nl in de categorie ICT

I.v.m. snelle verhuizing gereageerd op een huurwoning ( online 650 euro geadverteerd). Mailcontact verliep echter erg onprofessioneel en lomp.
Hoe dan ook besloten het pand te bezichtigen. Vervolgens werd vaag gereageerd over de huurprijs, enkele weken na meermaals vragen om reactie, werd verteld dat de huurprijs hoger lag (terwijl reeds huurverhoging was toegepast) .Hierna gevraagd om uitleg gas water licht, omdat op de website 131 euro stookkosten vermeld stonden. Hier werd niet op gereageerd en na doorvragen werd uitgelegd dat een externe organisatie contact met me zou opnemen betreft deze kosten. Dit zou niet via de verhuurder geregeld zijn en ik moest GWL apart met een leverancier afsluiten. ( omdat op de website ook een andere huurprijs stond dan de later gegeven werkelijke prijs, aangenomen dat de 131 stookkosten gebaseerd op een gezin van 6 kwam te vervallen)

Ondanks de verhoogde huurprijs toch deze woning gekozen ivm tijdsnood. Echter verschilde de woning enorm met wat er tijdens de bezichtiging te zien was. Schimmel, gaten in muren verstoppingen etc. wel mijn ontevredenheid uitgesproken.

Na het tekenen kwam een bericht dat er 131(stookkosten) boven op mijn contract kwamen. Later gereduceerd naar 60 ( 1persoonsverbruik). Hiervoor moest ik een nieuw contract gaan tekenen. Dat ik stookkosten moest betalen zou in het contract a 42 pagina’s staan. Na 2x nalezen stond deze vermeld tussen andere servicekosten in en lijkt dit te behoren tot de ander genoemde servicekosten. Echter is dit bedrag nooit vermeld zelfs niet na navragen telefonisch, per mail of in het contract. Alleen de kale huurprijs en de servicekosten. Excuses aangeboden vanuit verhuurtbeter, maar uiteindelijk was het mijn fout dat ik deze ellende heb en dien ik 60 euro op te hoesten p.m.boven op mijn kale huurprijs, servicekosten en reeds afgesloten gas water en licht abonnement die me verwezen werd.

Als er een compensatie is voor de geleden schade. en of het bedrag word vergoed of kwijtgescholden

Alle klachten die gemeld zijn door Edmee7