Klacht: Misleidende reclamecampagne voor Lidl te Eelde

op 09 mei 2017 over Dagblad van het Noorden in de categorie Kranten - Landelijk

Vandaag, 9 mei 2017 werd ik voor de deuren van Lidl te Eelde door een jongeman aangeproken. Hij wilde mij een exemplaar van het Dagblad van het Noorden gratis aanbieden met de mededeling dat het een actie was en ik kon de krant nu een week lang gratis krijgen, d.w.z. vijf dagen gratis en voor de dikke zaterdageditie zou ik dan € 5,30 betalen inclusief bezorgkosten. Per wanneer zou hij het laten ingaan? Per direct! – zei ik, zo heb ik dan even voor een week even het DvhN naast onze vaste abonnement op de Volkskrant voor een scheintje. Ik vroeg nog: Betqal ik dus de € 5,30 en that’s it? Ja! – zej hij.
Wij hebben toen zijn gele formulier ingevuld: mijn naam, achternaam, geboortedatum, adres, postcode, bankrekeningnummer, handtekening, alles.
Ik voelde al natigheid, want voor € 5,30 voel je nooit zo’n waslijst in en dus vroeg ik nog eens: Dus ik betaal € 5,30 en dan krijg ik de krant voor een week.
Ja en u krijgt het 24 maanden lang! Ik zei toen: Dat kan niet! Dat kan ik niet geloven. Dat kan bij het DvhN nooit uit. Ik kan het mij niet voorstellen. Hierop zei hij: Ja meneer, maar dat is een actie. Tekent u maar. Dus heb ik het ondertekend. Daarop vertelde hij dat het bedrag van € 5,30 niet voor een week was maar per week en wel 24 maanden lang. Ik was verbijsterd! Ik vond mijzelf zo stom dat ik hierin ben ingestonken! Ik ze meteen: Wilt u het dan nu meteen verscheuren? Nee, zei ik nog, geef het liever hier, ik gooi hem zelf weg! Toen zei hij van nee, hij verscheurt hem zelf wel en hij gooit het in de prullebak. Er stond er immers een open prullebak achter hem. Ik was erg in de war van het geheel, vooral toen hij nog vroeg of ik dan alleen maar de weekendeditie wel wilde voor € 2,70 per krant, want in de winkel koste het wel € 3,00 of meer. Dus liep ik maar naar de auto toe in de hoop dat hij zich aan zijn toezegging van het weggooien van het ingevulde formulier zal houden. Ben nog steeds perplex en ik weet niet of hij het formulier alsnog zal verzilveren als zijnde de bekroning van zijn sluwe actie of dat hij mijn eprsoonlijke gegevens zal gaan misbruiken.

Ik vind dat het DvhN niet gediend is van promotieacties uitgevoerd door dit soort sluwe jongens die menen dat zij iedereen die boven de 55 is voor de gek kunnen houden. Zelf vind ik de hele actie een schande! Ik hoop dat ik van het DvhN een schrijftelijke verklaring zal krijgen dat ik op het aanbod NIET BEN INGEGAAN. Bij voorbaat dank voor de moeite.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dagblad van het Noorden

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Dagblad van het Noorden nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door batikele