Klacht: misleidende overeenkomsten, slechte kwaliteit telefoontoestellen, slechte voorstellen om problemen op te lossen, oplopende maandbedragen, oplopende afkoopsommen en geen bereidheid om telefoonnummers vrij te geven.

op 21 mei 2020 over Belcentrale in de categorie Vaste Telefonie

Wij hebben een geschil met Belcentrale over de duur van ons contract. Op het orderformulier (dit beschouwen zij als contractovereenkomst) staat einddatum 23-08-2020. Wij hebben dit in 2017 getekend. Dus wij gaan uit van een einddatum van 23-08-2020. Na contact met Belcentrale zeggen zij dat er een vinkje aangevinkt is waar staat ‘3 jaar over’. Zij concluderen hieruit dat ons contract loop tot 23-08-2023.

Wij zijn niet tevreden over de kwaliteit van de telefoontoestellen van Belcentrale. Dit hebben wij gemeld. We konden alleen 1 nieuw toestel krijgen als we 5 jaar langer klant blijven, de andere toestellen moesten dan betaald worden. Daarnaast betalen wij voor een ADSL lijn die we niet kunnen gebruiken omdat de monteur van Belcentrale deze niet werkend kreeg op onze centrale.

Uiteindelijk hebben wij besloten alvast een contract aan te gaan bij een andere telecomaanbieder. Toen we het contract bij Belcentrale wilden opzeggen kwamen ze met de einddatum van 23-08-2023. We kunnen alleen opzeggen als we een afkoopsom betalen. Op 25-11-2019 was de afkoopsom €5910.07. Op 17-12-2019 was de afkoopsom €5778.64. Op 23-01-2020 was de afkoopsom €7.167,51. Het loopt dus op terwijl wij wel onze maandelijkse factuur betalen.
Het afgesproken maandbedrag was € 80,- per maand. Inmiddels betalen wij € 166,81 per maand. Dit komt door indexering, aldus Belcentrale. Dit lijkt ons wel een hele grote indexering.

Daarnaast willen we dat Belcentrale onze telefoonnummers overzet naar onze nieuwe telecomaanbieder, dit hebben ze meermaals geweigerd omdat we nog een contract bij hen hebben.

Kortom: misleidende overeenkomsten, slechte kwaliteit telefoontoestellen, slechte voorstellen om problemen op te lossen, oplopende maandbedragen, oplopende afkoopsommen en geen bereidheid om telefoonnummers vrij te geven.

Eis: Wij willen ons contract opzeggen per 23-08-2020, zonder verdere kosten (boete afkoopsom o.i.d.) Daarnaast willen wij dat onze telefoonnummers per direct overgezet worden naar onze nieuwe telecomaanbieder.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Belcentrale over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Micro B.V.