Klacht: miscommunicatie omtrend verzending. Bedrijf verzocht te delen in de verzendkosten.

op 12 september 2018 over Het Gareel in de categorie Sportwinkel

Op 02-07-18 plaatste ik een online bestelling bij Ruitersportzaak Het Gareel. Ordernummer 100005947. Ik wilde graag 2 gelijke artikelen ontvangen maar op de site kon geen selectie aangeven wat betreft de kleur. Dus ik heb dit in het opmerkingsveld gezet en ook had ik het bedrijf gemaild dat dit een hele specifieke wens was en indien dit niet mogelijk zou zijn of er vragen waren of de mij a.u.b. wilde contacten.
De volgende dag ontving ik een mail dat mijn order al verzonden was.
Na ontvangst bleek er dat er geen gehoor was gegeven aan mij verzoek. De 2 artikelen waren niet gelijk van kleur dus heb ik Het Gareel een mail gestuurd. Zij zouden navragen bij hun leverancier of na bestellen in de gewenste kleur nog mogelijk was. Er gingen een paar dagen overheen en toen kwam al antwoord het artikel is niet meer voorradig bij de leverancier dus je doet het er maar mee.
Ik besloot gebruik te maken van mij 14 dagen retourrecht, ook omdat ik heel duidelijk in mij eerste mail had aangegeven dat ik de bestelling wilde annuleren wanneer zijn mij niet 2 gelijke artikelen konden leveren. Maar bij DPD pakketservice (de verzender van Het Gareel) staat deze webshop niet op hun lijst voor retorzendingen. Ik moet het pakket maar versturen via Post NL. Het pakket had alleen wel hele grote afmetingen dus deze retourzending kostte mij € 13,25!
Het Gareel heeft mij de productprijzen geretourneerd maar had wel € 6,- verzendkosten van hun vervoerder DPD ingehouden van het retourbedrag.
Dus al met al heeft hem niet lezen van mijn aantekeningen in het opmerkingsveld en de e-mail de consument € 19,25 aan verzendkosten gekost.
Opnieuw heb ik Het Gareel gemaild en gevraagd of ze mij hier in tegemoet wilden komen. Ik heb voorgesteld om de kosten te delen en mij € 9,63 terug te betalen.
Toen ik na 2 weken geen antwoord had besloot opnieuw te mailen. De melding moet doorgestuurd worden naar een persoon met hogere beslissingsbevoegdheid. Na weer 2 weken weer geen nieuws dus weer contact gezocht. Toen kreeg ik een wedervragen was de bestellen wel op dezelfde achternaam. Na weer 2 weken niet gehoord te hebben opnieuw contact gezocht. Toen kreeg ik een e-mail Het Gareel wil met mij telefonisch contact opnemen. Ik heb hier geen behoefte aan en denkt dat

Ik zie dit gewoon als uitstel gedrag. Ik vraag om een compensatie in de kosten nog geen € 10,-. Ik begrijp niet goed waarom Het Gareel niet gewoon erkent een vergissing te hebben gemaakt en mij tegemoet komt. In plaats van de fout bij de consument neerleggen.

Als Het Gareel hun vergissing erkent en € 9,63 terugboekt.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Het Gareel nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door ptricia