Klacht: Mensen met woningnood gouden bergen beloven, hierna een wurgcontract laten tekenen.

op 28 januari 2014 over woondirect in de categorie klachtmelden

Mijn zoon is met spoed op zoek naar een kamer/ appartement. Onmdat hij had gereageerd op een appartement werd hij benaderd door een medewerker van woondirect. Er werd veel beloofd. Mijn zoon van net 20 vertelde me enthousiast waar hij mee in zee was gegaan. Mij klonk het immers te mooi in de oren. Volgens mijn zoon ging het om een overheidsinstelling. (het formulier was hetzelfde gekleurd) TOen mijn zoon de formulieren kreeg ging hij de kleine letters lezen. Hieruit bleek dat hij woondirect had gemachtigd om 30 euro elke maand te incasseren. ( dit was voor het regelzaken en om een woning te zoeken) Onderaan in het contract stonden nog torenhoge vorderingen van honderden euro’s. Vandaag meteen een aangetekende brief en annuleren.

Dat men stopt om kwetsbare mensen in nood nog de laatste cent af te nemen.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over woondirect

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door woondirect in behandeling genomen

woondirect

Heeft op 12 maart 2014 om 09:15 geantwoord

Geachte heer Vos en uw moeder ,

Uw zoon is gebeld naar aanleiding van een aanvraag welke Woondirect BV online heeft binnengekregen. Om sneller in aanmerking te komen voor een huurwoning, kunnen klanten bij Woondirect BV een huurakte (borgstellingsdocument) laten opstellen voor huurgerelateerde ondersteuning en onderhandeling met betrekking tot het huren van woonruimte.

Op de 2de pagina staat uitdrukkelijk aangegeven met duidelijk leesbare letters wat de kosten en de termijn van dit document zijn.
Op de laatste pagina staat vermeldt wat de kosten zijn als u eventueel weigert te betalen. Wordt de maandelijkse factuur netjes voldaan, zullen deze bedragen niet naar voren komen.

Ons logo, de witte leeuw in een blauw vlakje is een opzichzelfstaand logo en gedeponeerd bij het Benelux Merkenregistratiebureau.

Wat betreft uw oplossing, dit product is juist gunstig voor mensen met een lager inkomen daar zij door de huurakte wel in aanmerking kunnen komen voor een particuliere huurwoning.
De inkomenseisen zijn namelijk niet reëel tegenover de huurprijs. Hierdoor is het voor veel mensen problematisch om aan een huurwoning te komen. Uw zoon heeft binnen de gestelde termijn geannuleerd en heeft hiervan een bevestiging ontvangen. Er zullen dan ook geen kosten in rekening worden gebracht.

Klantenservice Woondirect B.V.

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat woondirect een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door r.n. Vos