Klacht: Medion garantie tot de deur!

op 07 oktober 2017 over Medion in de categorie Electronica - Computers

Medion wil een losse kapotte data 2T HDD niet in behandeling nemen, de gehele PC moet meegestuurd worden in zijn fabriekslevering. Want volgens Medions redenatie het zou een sw probleem kunnen zijn. Had Medion de klacht goed gelezen en of de factuur bestudeert dan konden zij zien dat de systeem sw W10 op de SSD staat, die nog goed functioneert. De kapotte data HDD heb ik overgezet in een andere PC met de zelfde klachten als in de oorspronkelijke PC. Diverse HDD testen heb ik uitgevoerd en screenshot aan Medion toegestuurd. Medion blijft volharden dat zij alleen een volledige PC in fabriekstoestand terug nemen en als ik de PC met geïnstalleerde sw terug zal sturen, dan zal de PC na reparatie ook weer in fabriekstoestand terugkomen. Dit levert mij enorm veel tijdverlies en dus extra schade op. Immers ik moet alle ingestelde sw verwijderen en bij terugkomst alles weer installeren. Dit terwijl op de kapotte HDD alleen data staat! Daarnaast is het voor de PC ook niet bevorderlijk om twee keer een transport te ondergaan, er zou nog meer stuk kunnen gaan. Tevens zijn de transportkosten voor een complete PC een stuk hoger,dan die voor een losse HDD. Als je daarna een klacht over deze slechte afhandeling wil indienen, kan dat ineens alleen per post en heeft Medion geen digitaal adres!

1) De onredelijke wens van Medion om een volledige PC met fabrieksinstellingen terug te sturen te laten vallen.
2) De 2T HDD voor garantie vervangen. De PC is in dec 2016 gekocht en pas geleverd in jan 2017! Dus duidelijk binnen de garantietermijn.
3) Met Euro\\\'s terugstorten die ik kwijt ben voor diverse keren naar de hotlijn te bellen die zij ook na meerdere keren langer dan 20 minuten bellen niet opnemen.Excuses aanbieden voor het zeer vertragende en ontmoedigd \\\"probeer geen garantie te geven\\\" beleid.

Alle klachten die gemeld zijn door hpheins