Klacht: Max profit foutieve vordering

op 21 juli 2016 over Intrum Justitia in de categorie Incassobureaus

In 2010 heb ik een zakeijk contract voor mijn horeca gelegenheid met Max Profit afgesloten, na een jaar wenste ik het contract te beeindigen. Ik was echter te laat en moest voor nog een jaar betalen. In 2012 ging ik er vanuit dat het contract beeindigd was, zij niet. Daar is toen een discussie over gevoerd, maar uiteindelijk is het contract zoals het hoort beeindigd. Mijn zaak had ik inmiddels verkocht.Ik ontving echter in 2013 van Intrum Justitia een aanmaning voor 2012 ik heb hen toen uitgelegd dat deze vordering niet klopte en ze verwezen naar Max profit. Echter in 2015 ontving ik weer een aanmaning dit keer voor 2012 en 2013, weer contact gehad weer alles uitgelegd en ook gebeld met Max profit. De zaak leek toen ten einde. Niets blijkt echter minder waar aangezien ik in juli wederom twee facturen heb ontvangen voor 2012 en 2013. Door Intrum Justitia wordt mij verteldt dat ik stukken moet overhandigen waar ik aantoon geen klant meer te zijn bij Max Profit, daarbii willen ze dat ik Max Profit zelf vraag de vordering in te trekken. Wederom doe ik dot allemaal met een mail van Max Profit waarin zij zelfs zeggen geen zaken te doen met Intrum Justitia en de vordering blijft ondertussen gewoon staan. Het is zo ontzettend frustrerend en oneerlijk dat organisaties als Intrum Justitia zoveel macht krijgen om burgers lastig te vallen en rond te commanderen, zelf ten onrechtte. Ik vind het een organisatie waar moraal en ethiek ver te zoeken zijn.

Wanneer de aanmaningen stoppen

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Intrum Justitia over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Intrum Justitia in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Intrum Justitia een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Intrum Justitia

Heeft op 10 augustus 2016 om 09:36 geantwoord