Klacht: Mathijs vs DENK partij

op 23 mei 2016 over Vara in de categorie Omroepen

Verbijsterd heb ik gekeken naar DWDD aflevering met de partij DENK.
Kennelijk gaat voorvechtster van de mensenrechten Sylvana alleen tot haar eigen Surinaamse voortuintje. De manier waarop Mathijs hier haar op toetste was ronduit zwak. Het moment waarop de genocide ter sprake kwam en de lange arm van binnen de partij DENK zichtbaar werd was nog tenenkrommender. Wat is er aan de hand met Mathijs? Iedere interviewer had hier gehakt van gemaakt. In het programma is er vaak discussie over tot op welke hoogte je bepaalde zaken over Erdogan mag zeggen. De ‘grove woorden’ zo wordt uitgelegd zijn onnodig beledigend. Dit is niet correct. Het gaat niet om de inhoudelijke kant van het woord, het gaat erom dat er vrije woorden bestaan die je te allen tijde mag gebruiken. Door de meest extreme te gebruiken op de persoon die de vrijheid van meningsuiting indamt, gebruiken de voorvechters van het vrije woord hun sterkste middel, het ‘woordenzwaard’ dat ze in deze strijd ter beschikking hebben. Dit is een goede zaak. Als arbeiderspartij zou de VARA die strijd wel wat meer mogen steunen. Turkije, haar president en de geemigreerde Turken dienen te beseffen dat in West-Europa hele andere regels en fatsoensnormen gelden, waar zij niet over gaan. Het wordt tijd dat zij daar eens rekening mee gaan houden. Elke keer dat gehuil dat ze beledigd worden laat zien dat ze nog geen volwassen natie zijn, nog niet sterk genoeg voor een samensmelting met Europa. Turkije is op dit moment een zwakke broeder en dit komt te weinig op tafel in discussieprogramma’s. We gaan teveel mee in het kleinzerige gedrag van gefrustreerde personen die liever bij zichzelf zouden beginnen voor een oplossing.

Mathijs zou sterker moeten sturen wanneer een gast - zeker een politica in spe - zich tegenstrijdig gedraagt

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vara

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vara nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door George Herting