Klacht: Luchthavenbelasting terugvorderen

op 04 september 2018 over Gate1.nl in de categorie Online Vliegtickets

Vlucht naar Zwitserland gemist. Terugvlucht wordt dan automatisch geannuleerd. Op internet gelezen dat ik recht heb op teruggave van luchthavenbelasting. Dat is het grootste deel van de prijs.

Tot 4x toe mijn luchthavenbelasting terug proberen te vorderen via Gate1. 70 EURO per ticket wordt er gevraagd aan administratiekosten om dit uit te voeren. Zo blijft er niets van de belasting over. Schandalige kosten voor belasting die ik nu dubbel heb betaald (ik heb nieuwe tickets moeten boeken).

Mijn tickets zijn gewoon doorverkocht en de luchthavenbelasting houden Gate1 en KLM nu zelf, terwijl ik daar recht op heb.

Er staat nergens in de voorwaarden dat een teruggave van luchthavenbelasting 70 euro per ticket gaat kosten aan administratiekosten. Hier een link naar hun voorwaarden: http:media.tix.nlGeneralterms-Tix.nl-NL.pdf

Toch blijven ze volhouden dat het 140 euro (voor 2 tickets) kost aan admin kosten om 1 formuliertje in te vullen van de KLM.

Wanneer wij netjes onze dubbel betaalde luchthavenbelasting van 106 EURO terug ontvangen. Gewoon zoals het hoort. Zonder belachelijke administratiekosten die normaliter alleen gelden voor een annulering of wijziging (iets wat niet van toepassing is op onze situatie).

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Gate1.nl over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Twan R