Klacht: Look out voor veel geld uitgeven en minimale service!

op 26 oktober 2016 over ADAM Lookout in de categorie Attractiepark

www.adamlookout.com

Geachte heer, mevrouw,

Wij wilden afgelopen zondag 23 oktober 2016 rond 15/16 uur naar de Lookout. We schrokken van de prijs, maar voorruit, anders lopen we overal voorbij. Onze mood was nog prima, al had het reeds wat deuken opgelopen door alle drukte in Amsterdam. Ik ken mijn eigen stad niet terug bijna. Mijn vriend ging in de ene rij staan met 3 kaartjeskoperskoppels voor hem, ik ging in de andere rij staan met ook 3 koppels. De rij van mijn vriend leek snel te gaan. Er stonden nog bijna geen mensen achter ons en ik ben toen maar bij mijn vriend gaan staan. Wat daarna volgt is met geen pen te beschrijven. Je betaalt 12,50 om op het dak van het oude Shellkantoor te mogen staan, dan verwacht je met 2 kaartjeskopers voor je toch binnen 2 minuten aan de beurt te zijn.

Om 1 of andere reden stond een oudere mevrouw met haar kleinkind denk ik van alles en nog wat te vragen aan informatie en weet ik veel wat. Aan de linkerkassa stond een jongen, aan de rechter een meisje. De mevrouw op de foto hieronder, de reden zal ik u zo meedelen, stond samen met het andere meisje uitgebreid die mevrouw bij, alle opties kwamen voorbij. Achter ons groeide de rij zeer snel. De plek waar ik eerst in de linker rij stond was ondertussen al aan de beurt bij de jongen, maar zij waren nog steeds bezig met die mevrouw. Ik heb er hardop iets over gezegd dat ik het niet professioneel vond, dat ik dit geen stijl vond, dat dit echt de spuigaten uitliep. Kijk, laat dan die ene mevrouw die mevrouw informeren, terwijl de ander ondertussen kaartjes verkoopt voor 12,50 per stuk, dat mag dan ook best snel gaan voor die prijs. Het heeft 5 tot 7 minuten geduurd in mijn beleving. Toen was er nog 1 koppel voor ons, dus, ok…

Maar toen werd het krankzinnig. Een mevrouw haalde een stapel A4’tjes uit een plastic map, wel 20, met kopieën geloof ik, met het woord Libelle erop. Die vellen gingen van hand tot hand, van alles besproken, ik kon het niet verstaan, mijn gehoor is niet goed, maar mijn teennagels stonden inmiddels krom. Ik zei echt uit pure wanhoop, meneer dan ben ik zo bij u aan de beurt, want ik sta gewoon in de rij, of er nou een klein touwtje tussen hangt of niet, ik vind dit niet professioneel hoe jullie dit aanpakken. De meneer zei vrij geërgerd dat hij eerst deze klanten moest helpen, en dat waren wederom een stelletje van 3 die bleven nadenken, vragen, overleggen, wikken en wegen, weet ik veel wat je nog meer kunt doen om de boel op te houden. Ik denk dat de rij inmiddels zijn maximale capaciteit had bereikt. Helaas zeg ik gewoon de waarheid en andere mensen denken, oh fijn dat iemand wat zegt, maar zelf houden ze hun mond, veilig en “relaxed”. Nou mijn vriend is zeer relaxed, maar hij was ook al super geïrriteerd door de stroperigheid van de kaartverkoop en vroeg mij NB of we het er niet bij konden laten zitten, zijn zin was al vergaan.

Wederom stonden er rechts 3 mensen van het restaurant denk ik achter een lege balie en de mevrouw hieronder was bij de trap gaan staan. Ik heb niet gescholden, heb enkel de waarheid verteld, en dan kan men natuurlijk vinden dat mijn toon niet geheel vriendelijk was, dat zal hij vast ook niet geweest zijn, maar volgens mij was de klant koning en niet het personeel. Die mevrouw bij de trap had anders dat van die Libelles moeten uitzoeken, of mensen van info moeten voorzien (in de linkerrij wederom, ze stond er pal naast NB) en de ander had dan de achterstand kunnen wegwerken in kaartverkoop. In plaats daarvan, toen ik openlijk ging twijfelen aan de professionaliteit van het personeel en ik mijn vriend, die al was gaan zitten, zei dat ik niet voor niks al die moeite had gedaan, dat het dan heel zuur zou worden.

Op dat moment stelt de dame op de foto mij echter keihard voor de keus: “meneer, U houdt nu op, want als u zo doorgaat vraag ik u het pand te verlaten”. Ik ga natuurlijk geen 25 euro voor 2 betalen met een PH-waarde die was gedaald naar 0. Ik zei tegen de dame, prima, we gaan, wat is uw naam, want ik ga hier wel een klacht over indienen. U krijgt mijn naam niet. Ik zeg, ik heb iets nodig om een klacht in te dienen, eventueel een nummer dan, of enkel de voornaam, is ook goed. Nee meneer, die krijgt u niet. Ik zag/dacht dat ze een legitimatie droeg aan een ketting en vroeg of ik die kon zien, ze draaide zich echter van mij af, ik mocht het niet zien, ik zei ik wil toch echt een voornaam tenminste om een klacht in te dienen. Toen knikte zei naar een medewerker aan de restaurantbalie, een lange jongen in beveiligerpak, zonder legitimatie of naam wederom, maar een teken dat er dus wel genoeg personeel voorhanden was die daar samen en niet apart werkten. Ik zei tegen beiden, ik ga, ik ga hier ook beslist geen kaartje meer kopen, maar ik dien wel een klacht in omdat ik het niet eens ben met deze manier van klanten behandelen. Ik zeg enkel de waarheid, sinds wanneer mag dat niet? Dus, mevrouw, nogmaals, wat is dan in ieder geval uw voornaam? Ze wilde die niet geven, het werd een krankzinnige situatie, ik heb nog om de chef gevraagd, maar die was er niet, en daarom heb ik dus onderstaande foto gemaakt ter identificatie, terwijl ze op de andere foto’s wegduikt voor de camera! Dus ik vraag me af wat ze dacht: heb ik iets fout gedaan en die meneer wellicht niet, en wil ik mij niet hoeven te verantwoorden.

Met enorme dank voor een verpest einde van de dag! Gefeliciteerd, ik zal dit op elke klachtensite gaan zetten en beoordelingssites als ik eens tijd over heb, ik ben ook namelijk nog eens net genezen van een bijna fatale longontsteking met pleuritis en complicaties. Ik zat ook flink aan de pijnstillers, maar die maken suf, niet agressief. Dus een knap staaltje klantonvriendelijkheid hebben ze in een kwartier tot 20 minuten weten te stoppen. Op de foto de dame in kwestie en rechts de grote lange meneer in zwart pak die blijkbaar groter dan mij was nog en mij geheel tegen de wet in fysiek de deur heeft proberen uit te werken met zijn lichaam, terwijl ik al had gezegd dat ik daar weg ging, ik ga daar niet blijven of alsnog een kaartje kopen uiteraard. De houding en de blik in hun ogen was niet fris.

met vriendelijke groet.

personeel op zijn donder en 2 jaarkaarten

Reactie van de melder van de klacht Jeroen van Dam

4 maanden geleden - we hebben 2 vrijkaarten gekregen en het personeel is er op aangesproken, dus dat is goed opgelost zo, achteraf dan uiteraard...

Alle klachten die gemeld zijn door Jeroen van Dam