Klacht: lindroff weigert het maandtermijn van de betalingsregeling schriftelijk te bevestigen

op 07 februari 2018 over Lindorff in de categorie Incassobureaus

Lindorff heeft een oude schuld bij KPN opgekocht. Het betrof al een problematische schuld omdat KPN 40% meer dan wat daadwerkelijk openstond als schuld aan Lindorff verkocht heeft en geen medewerking wilde verlenen om dit out te zoeken (KPN: “u ben niet meer onze klant en wij hebben geen gegevens meer”‘???). Lindorff wwas ook niet bereid dit uit te zoeken.

Voor deze schuld is ene betalingsregeling afgesproken warabij ik 15,00eur/maand zou betalen. Echter: in de betalingsregeling bevestigingsbrief ontbreekt het maandbedrag.

Toen ik Lindorff belde en vroeg om het maandbedrag alsnog ook in de betalingsregeling bevestigingsbrief op te nemen kreeg ik van de ene heer Kap te horen “wij zijn niet verplicht om maandbedrag te noemen”. Ik bleef aandringen om die bedrag toch specifiek te noemen, maar daar wilde heer Kamp (Lindorff!) niets van weten.

Toen ik naar de wettelijke voorschriften die aan Lindor ruimte geven om het bedrag niet te willen opschrijven vroeg kon/wilde deze meneer die niet geven. Hij riep iets over “wet bescherming persoonsgegevens” wat natuurlijk kletskoek is omdat in dei brief verder ALLES stond – mijn naam, adres, hoofdsom, KPN etc…en ik elke keer als ik Lindorff bel gedwongen word om mijn geboortedatum te geven (dit met geboortedatum telefonsch doorgeevn gaat echt te ver!).

Ik heb veel teveel slechte verhalen over Lindorff gehoord en vermoed dat zij het bedrag niet willen noemen om gaandeweg het bedrag “naar boven te schroeven” zoals dat al vaker met anderen die met dit bedruf te maken hebben gehad het geval is.

als een aangepaste betalingsregeling bevestigingsbrief opgesteld wordt war het bedrag 15,00eur/maand specifiek genoemd wordt.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Lindorff over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Lindorff in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lindorff een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lindorff

Heeft op 12 februari 2018 om 13:03 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door beaw