Klacht: LG probeert onder de garantie uit te komen.

op 16 september 2016 over LG in de categorie Electronica Merken

Ik heb in oktober 2014 een smartphone van LG type G2 gekocht bij Topprice 24.
Bijna 2 maanden geleden ging dit toestel kapot.
Topprice 24 heeft in de tussenliggende periode een doorstart gemaakt en is niet meer aansprakelijk voor de garantie.
Ik werd door hen doorverwezen naar LG Nederland, die mij vervolgens weer doorverwezen naar dokter Mobile.
Nadat ik het toestel opgestuurd had, kreeg ik van Dr Mobile een mail dat mijn toestel niet meer te repareren was en ik het maar met LG moest regelen.
Ook kreeg ik mijn toestel niet terug, want die was immers toch kapot.
Dit is wat letterlijk in de mail stond:

Dag Jan Rupke,
Je toestel LG LG G2 kan helaas niet worden gerepareerd. Dit betekent dat wij het toestel niet retour zullen versturen.
De fabrikant is op zoek naar een passende oplossing voor jou. Zij zullen de verkoper van je toestel hierover informeren. Wij adviseren je contact met hen op te nemen. De verkoper kan je namelijk meer vertellen over de vervolgstappen.
Vriendelijke groet,

Van LG Nederland kreeg ik te horen dat het hier om een toestel uit Polen ging en dat ik maar met de Poolse vestiging contact op moest nemen.
Tijdens diverse telefoongesprekken werd mij elke keer weer verteld dat het om een Pools toestel ging.
Na weer gebeld te hebben met de Nederlandse vestiging was een medewerker “zo vriendelijk” om met Polen contact op te nemen, maar ook zij konden natuurlijk niets voor mij doen.
Nu was mij binnen 5 werkdagen weer beloofd dat er van uit Nederland een voorstel komt maar tot op heden word ik nog steeds aan het lijntje gehouden.
Mijn toestel ben ik nu al 6 weken kwijt, en ik heb alle hoop op een goede afloop verloren.
Bij LG is een heel dossier aangemaakt over dit verhaal, maar volgens mij hopen ze daar dat ik het er bij laat zitten.

Ik hoop dat jullie iets voor mij kunnen betekenen.

Vriendelijke groet Jan Rupke

Als mijn toestel gerepareerd wordt, of ik een vergelijkbaar ander toestel krijg.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over LG

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over LG nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Door LG gedupeerde consument