Klacht: Lening geweigerd met vaag antwoord

op 21 juni 2016 over Santander in de categorie Leningen

Geachte Dames en Heren
Heb een lening van 700.- aan Santander gevraagd en ben afgewezen, vage antwoord waarom. In de brief van hun wat mij een standaard brief lijkt want in 2014 is de zelfde antwoord gebleken, alleen ander referentie nummer. Ik heb telefonish gebelt om te vragen waar ben ik op afgewezen , ze mogen niet vertellen via telefoon ik moet via e-mail mijn vragen stellen en heb dat ook gedaan via e-mail, heb nog steeds geen antwoord gekregen op mijn e-mail.
Ik vraag me af….. Zijn mijn vragen moeilijk geweest? Waarom duurt het zolang om antwoord te krijgen?
Groet, Hebert

Hieronder mijn e-mail die ik gestuurd hebt aan Santander

Geachte heer/mevrouw
Referentienummer: 90577
Onlangs heb ik een aanvraag gedaan voor de comfort card. Dit is afgewezen door uw bedrijf.
Ik heb toen telefonisch contact met de klantenservice van Santander om te vragen hoe het mogelijk is om de lening van 700.- niet te kunnen krijgen.
Er is mij een brief gestuurd waarin het toegelicht zou worden maar het is nog steeds niet concreet genoeg in mijn ogen.
er staat in de brief dat de aanvraag beoordeeld wordt op

– Leeftijd. Ik ben 48 wat is het probleem met mijn leeftijd?
– Gezinssituatie. Ik ben getrouwd en heb een zoon van 6 jaar wat is hier het probleem?
– Woonsituatie. Ik heb een koopwoning en ken geen woonschuld dus ook hier begrijp ik niet wat het probleem zou zijn?
– Soort dienstverband. Ik heb een vast contract. Wat is hier het probleem?
– Mijn inkomenssituatie. Ik kan mij ook hier niet bedenken waarom er een probleem zou zijn. ( mag niet in de plus staan? )

Graag ontvang ik dan ook van u een gedetailleerd antwoord waaruit er nu exact blijkt dat de aanvraag is afgewezen.

Met vriendelijke groet

Graag snel antwoord op mijn e-mail naar Santander bank

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Santander over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Santander in behandeling genomen

Bericht van Santander

11 maanden geleden - Het spijt ons te vernemen dat u niet tevreden bent over de dienstverlening van Santander Consumer Finance Benelux B.V. Zoals u zult begrijpen heeft Santander de privacy van haar klanten hoog in het vaandel staan, vandaar dat Santander er naar streeft te voorkomen dat klachten via (openbare) websites inhoudelijk worden behandeld. Santander maakt gebruik van haar eigen klachtenprocedure en verzoekt u in dat verband uw klacht rechtstreeks te richten aan haar afdeling Customer Care, via customercare@santander.nl. Voor het geval dat uw klacht via die weg uiteindelijk niet naar uw tevredenheid is opgelost, kunt u zich richten tot het externe klachteninstituut (het KiFiD), waarbij Santander is aangesloten.

Alle klachten die gemeld zijn door perely2005