Klacht: lekkende fles schimmelreiniger

op 29 september 2016 over HG in de categorie Schoonmaakproducten

Tijdens het vervoeren van de fles naar huis is deze gaan lekken in mijn tas en op mijn broek waardoor er chloorvlekken zijn ontstaan. Ik ben terug naar de winkel van verkoop gegaan en zij adviseerden mij om een klacht bij HG in te dienen omdat het buiten de winkel is gebeurd. Ik heb een nieuwe fles meegekregen (dit was al de 3e fles want ik had er 2 waarvan de spraykop niet werkte) niet over nagedacht dat ik de lekkende fles had moeten bewaren voor onderzoek?! Natuurlijk ga je terug naar de winkel en bel je niet direct de fabrikant. HG heeft deze winkel ook gesproken en mijn verhaal bevestigd. Helaas hadden zij de desbetreffende fles al afgeschreven en weggegooid.

HG komt met het volgende:

Indien u direct contact met ons had opgenomen toen u constateerde dat er een niet naar behoren werkende trigger (spraymond) op de fles zat, hadden wij u iIn dat geval van dienst kunnen zijn met het toesturen van een nieuwe trigger voor deze fles.

Het is zeer spijtig dat de nieuwe fles, welke de winkel u heeft aangeboden, tijdens het vervoer naar huis in uw tas is gaan lekken.

Echter, zoals telefonisch besproken, worden al onze flessen HG “schimmelreiniger” na het afvullen in onze productie aan een volautomatische lektest onderworpen. Deze lekdetectie is een 100% controle en het is dan ook niet mogelijk dat defecte of lekkende flessen onze fabriek verlaten. Het door u ervaren probleem kan alleen na het verlaten van onze fabriek (tijdens de distributie) ontstaan, maar een dergelijke lekkage was dan al opgemerkt bij de ontvangstname in de winkel.

Het is van belang dat de verpakking (zoals aangegeven op het etiket van ons product) rechtop vervoerd en bewaard wordt.
Desalniettemin hadden wij, om alle eventualiteiten te kunnen uitsluiten, de betreffende fles willen onderzoeken.

Op grond van bovenstaande kunnen wij derhalve geen verantwoording nemen voor de schade ontstaan aan uw joggingbroek.

Zij blijven dus staan achter het “feit” dat een HG fles niet kan lekken, waar ik het dus absoluut niet mee eens ben gezien mijn eigen ervaring.

Wanneer HG de schade aan mijn broek a €100,- vergoedt zodat ik een nieuwe broek (dezelfde) kan halen.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over HG

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over HG nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Nonino