Klacht: Lekkage na werkzaamheden

op 23 augustus 2017 over Rijnstreek Verwarming in de categorie Loodgieters

In april 2017 heeft de firma Rijnstreek (Leiderdorp) bij ons leidingwerk aangepast ivm een verbouwing aan de keuken. De bestaande radiator leidingen zijn hierbij aangepast.
Door deze werkzaamheden is de verwarmingsbuis gaan lekken op de eerst volgende koppeling. Dat dit een direct gevolg is van de werkzaamheden is duidelijk en werd door de tweede monteur bevestigd. Rijnstreek zelf denkt hier anders over en zij niet bereid om dit toe te geven. Ze geven te kennen dat het niet door hen komt maar waarschijnlijk al langer gelekt zou hebben. We hebben de woning echter vlak voor de aanpassing gekocht en er waren geen lekkages aanwezig, Er is zelfs een bouwkundig rapport opgesteld voor de verkoop.

Rijnstreek distangieert zich dus volledig van iedere verantwoordelijkheid en stuurt gewoon een nota inclusief reiskosten voor de herstelwerkzaamheden.

Ook na aantekenen van bezwaar blijven ze bij hun standpunt en gaan ze zelfs in tegen uitspraken van hun eigen medewerkers. De medewerker op kantoor heeft namelijk bevestigd dat dit onder garantie zou vallen, dit was op de dag van de herstelwerkzaamheden.

Excuses zouden wel op zijn plaatst zijn. Als Rijnstreek de vervolg werkzaamheden onder garantie zou laten vallen zou ik pas tevreden zijn. Echter gezien de manier van communiceren van dit bedrijf acht ik de kans nihil dat zij hun fout toegeven.
Het bedrag is echter te laag om naar de rechter te stappen anders had ik dit zeker gedaan.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Rijnstreek Verwarming

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Rijnstreek Verwarming nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door BGrims