Klacht: Lang wachten op hervatten modulen en herkansingen

op 31 augustus 2017 over Scheidegger Opleidingen in de categorie Opleiding

Ik ben in 2012 begonnen met de opleiding Sociale zekerheid specialisatie schudhulp. Kort dat ik begon werd ik voor een korte periode mantelzorger en moest ik modules opschuiven, dit alleen al heeft mij meer tijd gekost doordat je zolang moet wachten voor dat je kunt beginnen. Reden hiervan is dat er niet genoeg animo is dus moet je naar Zwolle of naar Groningen en anders moet je het maar alleen thuis achter een computer doen. Nee, dan wacht ik wel tot ik ergens in de buurt de module kan volgen (Utrecht) en zo ben je al een jaar verder.

Er is een vak waar ik niet voor slaag ik heb het opnieuw aangevraagd en heb opnieuw les gevolgd voor een bedrag van 450,00 hiervoor heb ik twee keer examen gedaan en ben niet geslaagd. Dit werd bekend in februari 2017. Ik heb toen gevraagd of ik per direct weer kon herkansen dat kon dus heb ik een aanvraagformulier gestuurd. Mailen bellen want het duurde zolang. Ben ondertussen naar Utrecht gereden om inzage te doen wat de reden is dat ik niet slaag. Na lang wachten kreeg ik te horen dat ik het 2 keer had gedaan dus ik mocht niet meer herkansen. Mag ik dan in maart les volgen tegen betaling van 450,00 natuurlijk. Ik merkte op dat ik in die aanloop periode alleen maar gesprekken had over oude regeling en nieuwe regeling en mij nog steeds niet duidelijk is waarom het niet is gelukt om meteen te starten. In mei juni kreeg ik te horen dat ik pas in september kon beginnen, ik was zo woest en boos en teleurgesteld. Want wilde in september een andere opleiding starten.

Ik heb certificaten opgevraagd 200 voor betaald met het idee om die ene vak ergens anders te doen in de hoop op beter begeleidingen en alsnog mijn diploma te krijgen . Maar waar ik de modulen kan volgen geeft geen diploma. Nu ben ik zo onzeker dat ik niet meer weet wat ik moet doen. Omdat ik het vertrouwen in Scheidegger heb verloren en ik niet weet of ik dit keer wel slaag en ook dat er geen begeleiding is bij herkansingen, wat het slagingspercentage onzeker maakt. Ik heb alles gehaald op 1 vak na het zou toch zonden zijn om dat te laten liggen, omdat je geen gesprek meer wil voeren met Scheidegger over nieuwe en oude regelingen en lang moet wachten op een antwoordt van het examenbureau.

ik heb een klacht ingediend omdat ik op meerdere forums heb gelezen dat mensen zich storen aan het lange wachten.

Ik ben tevreden als ik mijn diploma heb voor februari

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Scheidegger Opleidingen over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Scheidegger Opleidingen in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Scheidegger Opleidingen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Scheidegger Opleidingen

Heeft op 21 september 2017 om 11:54 geantwoord

Beste ren19713@hotmail.com,

Naar aanleiding van jouw klacht hebben wij telefonisch contact met je opgenomen en jouw persoonlijke ervaring besproken. Wij hebben op eerder verzoek jouw opleiding stopgezet. Helaas is het niet mogelijk om in dit stadium deze opleiding nog te hervatten. We staan met elkaar in contact om te bekijken wat de eventuele opleidingsmogelijkheden nu zijn.

Heb je tussentijds vragen of opmerkingen dan helpt jouw mentor je graag telefonisch of via e-mail verder.

Hartelijke groet,
Scheidegger Opleidingen

Heeft op 27 september 2017 om 15:26 geantwoord

Op vrijdag 1 september ben ik gebeld door iemand van Scheidegger naar aanleiding van mijn klacht. Ik was helemaal in een schok toestand om te horen dat mijn opleiding niet meer besta HOEZO bestaat mijn opleiding niet meer. Hadden jullie mij dit niet van te voren moeten melden. Nou mevrouw als u mijn niet laat uitpraten kan ik u niet helpen. Ik heb haar laten praten en alleen met ja nee geantwoord. Ik heb nog nooit zoveel messen steken in mijn hart gevoeld. Ze zei dat ik de opleiding had opgezegd, ik zal nog even de reden van opzegging geven waarom. Ik moest een portfolio opbouwen voor Inholland voor een gehele nieuwe opleiding die zij gaan starten ik had een cijferlijst nodig maar die kreeg ik niet daar doen zij niet aan hele hoop geharrewar duurde veels te lang en mijn portfolio zou bijna sluiten. Het snels zou zijn om certificaten op te vragen maar daar voor moest ik het opzeggen en 200,00. Ik dacht als ik dat dan doe dan kan ik daarna die ene vak bij scheidegger op pakken om als nog mijn diploma te kunnen krijgen. Alhoewel er veel teleurstellingen zijn dat alles zo lang duurt. Dat is de reden van mijn opzegging. Tijdens het telefonisch gesprek bood die dame mij een gehele nieuwe opleiding aan maar hield mijn mond dicht ik moest haar laten uitpraten want anders kon zij mij niet helpen, maar ik wil helemaal geen nieuwe opleiding ik wil nog maar een vak en dan een diploma. Na het gesprek zei zij tegen mij dat zij het bij iemand zou neer leggen en dat maandag 4 september contact met mij zou worden opgenomen om opties te bespreken. Op 19 september ontving ik een brief zie onderstaand in de brief staat dat ik voor een nieuwe opleiding heb gekozen sorry dat heb ik niet. Wat ik ook heel erg vind is ik ben 5 jaar bezig geweest met mijn opleiding ik heb 7 vakken gehaald plus met portfolio afgerond op 9 december 2016.

Als ik was geïnformeerd door scheidegger dat die opleiding niet meer bestaat, en als ik het op zou zeggen ik het niet meer kon hervatten geloof me dan had ik het nooit op gezegd om mijn certificaten op te vragen voor die portfolio dan had ik juist Inholland uitgesteld maar ik was mij er niet van bewust. Ik ga tocht geen 5 jaar weggooien waar ik hard voor heb gewerkt om vervolgens een nieuwe opleiding te beginnen. Niemand met een gezond verstand zou dat doen. En wat gaat het kosten 4000,00 heb ik niet. Zij hadden het mij moeten melden. Zo dat ik een goeie keuze had kunnen maken ik ben verrast ik huil iedere dag en kan er met niemand over praten omdat ik zwaar emotioneel ben dat ik 200,00 euro heb moeten betalen voor certificaten die geen waarde hebben. Zij hadden oprecht hierin moeten zijn en geen 200,00 moeten rekenen wetende dat het geen waarde heeft. En sinds wanneer is die opleiding gestopt zou ik ook graag willen weten. En ik zou heel graag de VOORWAARDEN hiervan willen in zien of dit terecht is verder kan mij DE KOSTEN toesturen ik neem aan dat dit de enige optie is en dat er verder geen mogelijkheden zijn zo lees ik de brief.

ps: ik weet niet of je het hebt gemerkt maar alle klachten worden afgehandeld met een kosten plaatje.

Vriendelijke groet,

Renata

Beste Renata,

Enige tijd geleden hebben wij contact gehad over jouw opleiding MBO Medewerker Sociale Zekerheid (niveau 4) specialisatie Schuldhulpverlening. Deze opleiding hebben wij, op jouw verzoek, stopgezet. Je kunt deze opleiding niet meer hervatten.
Je gaf aan interesse te hebben in de opleiding \'MBO Juridisch-Administratief Dienstverlener niveau 4\'. Je vindt hier de informatie over deze opleiding.

Ik heb voor je uitgezocht wat je vrijgesteld zou kunnen krijgen in die opleiding. Dat zijn de modules:

- Juridische en communicatieve vaardigheden

- Informeren en adviseren

- Juridische basiskennis

Je dient dan nog drie modules te volgen en te behalen.

Daarnaast dien je de BPV uren (960 uur) te doen, je gaf aan dat je dit op je huidige werk kunt doen.

Ik hoor graag van je of je hier interesse in hebt, dan kan ik je vrijblijvend de kosten mailen.

Mocht je vragen hebben, neem dan contact met ons op via telefoonnummer

035 - 7 121 992 of e-mailadres info@scheidegger.nl.

Alle klachten die gemeld zijn door ren19713@hotmail.com