Klacht: Laminaatvloer Berry Alloc 8mm 2 v-groef: hoogteverschillen en naden tussen laminaatdelen

op 26 december 2017 over Roobol in de categorie Interieurbedrijven

Ongeveer 4 / 5 maanden geleden is door de firma Roobol onze laminaatvloer Berry Alloc Naturals gelegd. Al na korte tijd (enkele weken) ontstonden de eerste zichtbare plekken op de laminaatvloer. Het betreft hoogteverschil tussen de laminaatdelen, welke ruimschoots gevoeld worden bij lopen, maar zeer zeker wanneer met vlakke hand over de laminaatdelen gehaald wordt.

Direct is contact opgenomen, waarna de stoffeerder een beoordeling heeft gedaan. Een tweede afhankelijke stoffeerder heeft opgemerkt en verwoord dat deze klacht vaker voorkomt bij het merk Berry Alloc. Redenering die hij hiervoor aangeeft is dat deze vloer zeer ‘vatbaar’ is voor kleine hoogteverschillen in de ondergrond.

Een tweede inspectie door de servicemedewerker van Roobol heeft plaatsgevonden, welke het probleem direct opmerkte en onze ontevredenheid ten zeerste kon begrijpen. Echter, werd de klacht afgewezen door Roobol.

Opnieuw contact is opgenomen middels een getekende brief. Antwoord hierop was opnieuw dat de klacht werd afgewezen, en garantieperiode in stand bleef.

Mijn inziens had de verkoper van het betreffende filiaal beter informatie moeten verstrekken met betrekking tot de eigenschappen van deze laminaatvloer. Daarnaast is er sprake van een vering van de vloer, waardoor de hoogteverschillen en kieren met de dag erger en meer zichtbaar worden. Om die reden kan in deze ook de ondervloer een rol spelen, waarbij het verkeerde advies verstrekt is tijdens aankoop en inmeten door de servicemedewerker.

Tot slot is het spijtig te noemen, dat bij het eerste contact direct de verdedigingsmodus werd ingeschakeld. Dit is als zeer onprettig ervaren, en bovenal kwam het er volgens de Customer Service medewerker op neer dat het een ‘sterk’ verhaal was.

De klacht is naar tevredenheid opgelost, wanneer de vloer door de firma Roobol opnieuw gelegd wordt en er geen hoogteverschillen of kieren tussen laminaatdelen aanwezig zijn.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Roobol over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Roobol in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Roobol een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Roobol

Heeft op 10 januari 2018 om 11:26 geantwoord

Heeft op 11 februari 2018 om 19:20 geantwoord

Het is zeer spijtig te noemen dat Roobol als organisatie op een dergelijke wijze omspringt met een klacht. Zeker gezien het feit dat het oordeel van de servicemedewerker haaks staat op de conclusie die het hoofdkantoor trekt over deze klacht. Mijn inziens toont dit aan dat het oordeel van de servicemedewerker dus 0,0 waarde heeft, of er een totaal ander verhaal op tafel gelegd wordt dan bij het bezoek ter plaatse. Al met al, blijf ik tot op heden zeer ontevreden over het werk dat Roobol heeft afgeleverd en begrijp ik niet waarvoor de servicemedewerker het bericht af heeft gegeven dat de vloer niet naar behoren gelegd is / ligt, gezien de zichtbare naden en het hoogteverschil tussen de delen.

Alle klachten die gemeld zijn door NP90