Klacht: Laatste betaling van een betalingsregeling mag ik niet uitvoeren

op 20 mei 2016 over Intrum Justitia in de categorie Incassobureaus

Goedemorgen, interim Justitia stuurde gisteren een brief met de mededeling dat de lopende betalingsregeling on Hold word gezet. Dit in verband dat ze wachten op een rechterlijke uitspraak. Als de uitspraak er is dan neemt Interim Justitia verdere stappen.

Het gaat hier om een vodafone schuld van meerdere jaren geleden. (Mobiel data stond standaard aan en dat leverde nogal wat kosten op)

Openstaande schuld is nog ca. 25€ van de oorspronkelijke vordering van ca 500€.

Weet iemand hier meer over?
Of is het beter dat ik het nog openstaande bedrag beter kan betalen. Anders heb je namelijk de schuld niet afgerond voor de rechterlijke uitspraak. Valt deze uitspraak voor mij slecht uit dan zou deze uitspraak kunnen gelden voor de nog lopende zaken.

Duidelijkheid wat de oorzaak is van het stoppen van de betalingsregeling. Ik moet nog 25€ betalen en dan kan ik dit voorval sluiten. Nu weet ik niet wat ik kan verwachten. In positieve of negatieve zin

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Intrum Justitia over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Intrum Justitia in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Intrum Justitia een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Intrum Justitia

Heeft op 23 mei 2016 om 09:51 geantwoord

Heeft op 23 mei 2016 om 17:28 geantwoord

Nog steeds is niet duidelijk wat de gevolgen kunnen zijn. Graag zou ik willen horen wat er in het ergste geval of in het meest gunstige geval zou kunnen gebeuren voor mij. Om voldoende duidelijkheid te geven zou ook het doorgeven van de zaak(nummer) welke nu bij het hoger gerechtshof ligt. Dat zou het een en ander kunnen verduidelijken. Nu is alles voor mij zeer mistig geworden. En duidelijkheid word niet Gegeven. Ik ben nu voornemens om het nog openstaande bedrag deze week nog over te maken naar interum Justitia. Op de manier zoals afgesproken is met interum Justitia. Op de brief weiger ik in te gaan omdat de situatie onduidelijk is.

Alle klachten die gemeld zijn door Makaveli1976