Klacht: Laagfrequent geluid

op 19 mei 2016 over Ministerie van Infrastructuur en Milieu in de categorie

Mijn naam is Marcel Muizelaar, Diepenbrocklaan 24, 1817km Alkmaar, 58 jaar

Sinds vorig jaar april 2015 heb ik en meerdere mensen in mijn omgeving ,last van Laag Frequent geluid.

Toen bij mij het laagfrequent geluid via mijn woning resoneerde en hoor/ voelbaar werd, ben ik op onderzoek gegaan waar dit vandaan kon komen, om dit op te lossen.

Na alles uitgezet te hebben in mijn woning , bleek het van buitenaf te komen.

Er bleek uiteindelijk op 700 mtr afstand van mijn woning een nieuwe Gasopslag te komen, geheten “Gasopslag Bergermeer”. Vanuit deze lokatie zijn ook pijpleidingen aangelegd.

De firma Taqa exploiteerd deze gasopslag ,bij henheb ik per mail een klacht ingediend. Hun antwoord hierop was dat zij ondergronds oude putten dichtmaken en nieuwe putten slaan.
Ik heb toen gevraagd wanneer dit zou stoppen, dat wisten ze nog niet. In Juli 2015 was het LFG niet meer aanwezig, maar begon weer in oktober 2015.

Mijn vraag was toen , hoe het mogelijk was dat dit LFG gedurende de zomer er niet meer was en nu wel weer. Het antwoord was simpel: In de zomer werd er bijna geen gas gebruikt.

Het was voor mij duidelijk waar dus het LFG vandaan kwam.

De GGD groningen en Alkmaar meldden, dat er toch niets aan te doen is en ik en mijn lotgenoten moeten er maar aan wennen, helaas .

Veel Nederlandse bedrijven houden zich bezig met het LFG zoals ook in Amerika waar het wereldwijde probleem wordt onderzocht: http://www.thehum.info/

Nederlandse documentaire en Informatie: www.debrom.nl

De hoge druk Gaspijpleidingen die worden gelegd, worden zonder enig geluidswerend materiaal of wand in de grond gelegd.

De Gasunie is verantwoordelijk voor het Gas transport.

Mijn conclusie: Overal waar in Nederland Hogedruk Gaspijpleidingen liggen worden tevens de meeste klachten genoteerd.

Ik stuur 2 bestanden mee waarin: 1 een overzicht/kaart van Nederland van LFG klachten
2 een kaart van Nederland met de Gaspijpleidingen

Je kunt concluderen dat beide kaarten aangeven , waar de pijpleidingen liggen zijn ook de meeste klachten.

Infos: http://www.laagfrequentgeluid.nl/

Verantwoordelijk ministerie: https://www.rijksoverheid.nl/contact/contactgids/staatstoezicht-op-de-mijnen-sodm

dhr. Roel van Vliet

Generaal Inspecteur der mijnen : R.A.J.vanVliet@minez.nl

Hopende U voldoende te hebben geinformeerd verblijf ik,

Met de meeste Hoogachting,
Marcel Muizelaar
0653317879

De landelijke aanpak van geluidshinder betreffende Gaspijpleidingen isolatie!

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ministerie van Infrastructuur en Milieu

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ministerie van Infrastructuur en Milieu nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door flabbergaster