Klacht: Kwalijke praktijken SHR

op 11 mei 2017 over Start Home Rentals in de categorie Verhuur

Ik verhuurde mijn koopwoning via SHR. Na anderhalf jaar bleek huurder een weedplantage te hebben. SHR had dus niet gecontroleerd, terwijl zij daar wel toe verplicht waren en ook een deel van de huur hiervoor incasseerden. Huurcontract met deze huurder beëindigd, later werd SHR de huurder, hiervoor werd een contract getekend en SHR betaalde dus hierna huur. De woning moest per verordening drie maanden gesloten en onbewoond blijven, echter heeft SHR zonder mijn medeweten het slot veranderd en werknemers van een bedrijf in het pand gehuisvest. De politie heeft dit ontdekt, de werknemers moesten vertrekken en ik kreeg een boete van 1000 euro. SHR stopte direct met de huurbetalingen, zodat ik vanaf dat moment dubbele lasten had en sindsdien erg hard moet werken om geen schulden te krijgen.
E.e.a. via een advocaat behoorlijk trachten te regelen, echter heeft SHR dusdanig gelogen en gemanipuleerd, dat zij er zonder kleerscheuren vanaf zijn gekomen en ik veel geld kwijt ben en bovendien met een woning achterblijf waar van alles aan blijkt te mankeren: grote barsten in de ruit naast de achterdeur; losse/afwezige planken onder het keukenblok; defecte stortbak toilet badkamer; ernstig beschadigde trap door gesleep met meubilair; deur CV-ruimte geforceerd; deurtje bergruimte onder schuin dak uit de rails.
SHR claimt dat ik voldoende gecompenseerd ben door de vloerbedekking die zij gelegd hebben voor het huisvesten van de werknemers en hier en daar wat witkalk op een muur. Dit alles weegt in geen enkel opzicht op tegen kosten en schade die ik heb en heb gehad.
SHR kan rustig doorgaan met deze praktijken en ik heb hierdoor dusdanig ernstige problemen, dat het mijn gezondheid aantast. Ik vraag me oprecht af of dit alles toelaatbaar en mogelijk is in een land met duidelijke regels en afspraken.
Ik heb nu een woning die ik onder de waarde moet verkopen en zal nog jaren de gevolgen hiervan ondervinden, zowel financieel als qua gezondheid.

Ik zal tevreden zijn wanneer SHR wordt aangepakt en ik een redelijke compensatie ontvang voor alle gederfde inkomsten en nog te herstellen beschadigingen aan mijn woning.

Alle klachten die gemeld zijn door sarhop