Klacht: kwalijk

op 20 juli 2012 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Kwalijk vindt ik dat ik bij herhaling lastig gevallen wordt door PostNL met aanmaningen om portokosten van een verzender te betalen.
Ga dan naar de verzender toe!! PostNL spaart kosten nog moeite om mij aanmaningen te versturen terwijl de fout niet bij mij de ontvanger ligt.
Nog kwalijker is dat PostNL van mij verlangt vervolgens het met die verzender uit te vechten.
Nogmaals ik ben niet verantwoordelijk voor de portokosten van wie dan ook!!!
Ik als ontvanger heb namelijk niet in de hand wie wanneer mij welke post toestuurt.

Naar aanleiding van het zogenaamd ontduiken door De Vriendenloterij van portokosten van 2.50 euro.

via twitter.postnlwebcare het volgende ontvangen:

PostNL Webcare
@AntiSoon Excuses voor de onduidelijkheid. Het poststuk van de Vriendenloterij met PostNL Port Betaald is in de brievenbus aangetroffen.>1/4

PostNL Webcare
@AntiSoon Om voor de verzendkosten te betalen dient de zending door de afzender afgegeven te worden bij een business balie van PostNL.>2/4

PostNL Webcare
@AntiSoon Door de zending in de brievenbus te deponeren is er door afz niet betaald. Ik adviseer je om contact met afzender op te nemen.>3/4

PostNL Webcare
@AntiSoon Je mag zending uiteraard ook weigeren door poststuk met portokaart retour te sturen. ^WG 4/4

Dus ik moet de verzender achterna zitten om hem/haar te wijzen hoe ordentelijk post te verzenden?

In dit geval De Vriendenloterij met maandelijks vele tienduizenden mailings moet ik van Postnl beleren?

Te zot voor woorden.

PostNL moet aanmaningen van te weinig betaalde port bij de verzender neerleggen, die is tenslotte de opdrachtgever aan PostNL om het stuk te bezorgen.

En doe vervolgens niet alleen aan damage control op twitter maar kijk ook eens naar de stroom van klachten die dagelijks via klacht.nl binnenkomt.

Alle klachten 1397.
Openstaande klachten 1394.
In behandeling 1.
Opgelost 2.

Oplospercentage 0%.

Aanmaningen van te weinig betaalde port bij de verzender neerleggen

Bericht van PostNL

5 jaren geleden - Het spijt ons dat wij bovenstaande reactie hebben aangetroffen op deze website. Wij nemen klachten zeer serieus en wij willen graag weten of wij iets voor u kunnen betekenen. Helaas kunnen we niet direct op alle klachten reageren. U kunt hiervoor het best contact met ons opnemen via Twitter @postnlwebcare. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met onze klantenservice via www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/

Alle klachten die gemeld zijn door antisoon