Klacht: Kromtrekken P8 lite

op 01 december 2016 over Huawei in de categorie Mobiele Telefonie

Nadat de eerste keer de P8 lite krom was getrokken en volgens garantie gerepareerd is hij weer krom getrokken. NU IS HET INEENS GEEN GARANTIE MEER!!!!!!!!!!!!!!!!! Volgens mij komt het door de batterij of zo, maar huawei beweert dat er buitengewoon veel druk op is komen te staan.

Ik ben pas echt tevreden als ik het geld terug krijg...
Of anders een nieuwe telefoon. Dus geen reparatie

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Huawei over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Huawei in behandeling genomen

Huawei

Heeft op 02 december 2016 om 09:27 geantwoord

Beste Robbie,

Helaas moet er echt druk zijn uitgeoefend op het glas waardoor het glas gebroken is. Dit kan ontstaan zijn in een onachtzaam moment wat aan uw aandacht is ontsnapt. Helaas is het zo dat dit soort schade valt onder gebruikers schade en wordt niet door de garantie gedekt. Een mogelijke oorzaak zou gezocht kunnen worden in het feit dat het toestel in de lengterichting kan buigen, bijvoorbeeld in een broekzak. Gebeurt dit te vaak tijdens het fietsen of als je zit met je toestel in je broekzak, dan zou het glas kunnen barsten of het toestel kromtrekken. Uiteraard is dit niet iets dat je opzettelijk doet. Helaas is het zo dat dit soort schade zouden kunnen vallen onder gebruikers schade en wordt niet door de garantie gedek.

Rob Veen
Huawei Customer Care

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat Huawei een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 06 december 2016 om 18:05 geantwoord

Beste Rob,

Volgens het Nederlands Burgerlijk Wetboek moet een product alle eigenschappen bezitten die voor normaal gebruik nodig zijn. Daarvan is in dit geval geen sprake. Ik hoefde er, gezien de prijs en de ouderdom, niet van uit te gaan dat dit probleem zou ontstaan. Nu dit toch het geval is, verzoek ik u tot reparatie of vervanging van de defecte onderdelen over te gaan.

Robbie van Duuren

Alle klachten die gemeld zijn door rvanduuren