Klacht: Krijg binnen de garantie termijn een verwijzing naar een duur 0900

op 19 februari 2018 over Medion in de categorie Electronica - Computers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Medion geeft op zijn eigen site het vogende aan :
Telefonische Klantenservice

Binnen garantie:
0900-2352534

(€ 1,00 per gesprek)

Buiten garantie:
0900-5433833

(€ 0,70 per minuut)

Gratis E-mail ondersteuning

KLACHT IS NIET DUIDELIJK BIJ MEDION ER WORD HIER GESPROKEN OVER EEN KLANTENSERVICE HET BOVENSTE IS DIRECT OVERGENOMEN VAN HUN WEBSITE. DE EU HEEFT REGELS OPGESTELD WAAR EEN KLANTENSERVICE TELEFOONNUMMER AAN MOET VOLDOEN. ( Concurrenten doen dat dus wel. Met deze vorm van service het is volgens Medion Nederland geen klantenservice prijzen ze zich dus uit de markt. Daar help ik graag een handje bij.)

DAAR VOLDOET DIT TELEFOONNUMMER NIET AAN . DE GRATIS E-MAIL ONDERSTEUNING ZOU MIJ 14 EURO KOSTEN.
LET OP DE GARANTIE TERMIJN VAN 2 JAAR IS NOG LANG NIET VOORBIJ. EN MIJN VRAAG WAS ZEER EENVOUDIG.

MEDION NEDERLAND DENKT DAT HET VERSTANDIG IS ZICH OM DE KLANT OM DE TUIN TE LEIDEN EN VOOR DE WET ZICH EEN SERVICE PROVIDER TE NOEMEN.

MAAR OP DE WEBSITE STAAT KLANTENSERVICE.

OP DAT MOMENT MAG IK ALS CONSUMENT ERVAN UIT DAT DIT OOK ZO IS EN DIENT MEDION ZICH TE HOUDEN AAN DE REGELS VAN DE EU. DOEN ZE DUS NIET HET ONDER HET MON VAN SERVICE PROVIDER.

MEDION DUISTLAND HOUD ZICH WEL AAN DE WET MAAR OOK DE CONCURRENTEN VAN MEDION DOEN DAT.

OOK VREEMD IS DAT MEDION NEDERLAND ZIJN PRODUCTEN OOK VIA EEN ANDER VERKOOPSKANAAL AAN BIED DAAR ZIJN NIET ALLEEN DE PRODUCTEN GOEDKOPER MAAR DE KLANTENSERVICE DIE IS DAAR NAMELIJK GRATIS.

Medion als u graag de eu wetten om zeilt. Maak ik er hier iedereen er op attent dat het beter is om niet bij de aldi of op de website van medion te kopen . Omdat de service die u bied gewoon beneden peil is

Medion heeft niet eens in de e-mail wisseling voor deze klacht service gericht gereageerd als of ze een betonnen plaat voor hun hoofd hebben.

Medion heeft op deze klacht weer met een betonnen plaat voor hun hoofd gereageerd. Men denkt wij hebben gelijk laten we Medion Nederland nu maar is zien dat de klant koning is en geen producten meer kopen.

Gewenste Oplossing:

uit de communicatie tot op heden is gebleken dat medion van mening is dat het anders gedragen dan hun concurrenten geen kwaad kan. Ik heb voor mij de enigste oplossing gevonden . Geen Medion producten meer kopen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Medion over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Medion in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Medion een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Medion

Heeft op 19 februari 2018 om 15:41 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Heeft op 19 februari 2018 om 18:34 geantwoord

De persoon die antwoord gegeven heeft, heeft niet mijn bericht gelezen !!!
Belangrijk in mijn bericht is namelijk de vermelding op hun website.
KLANTENSERVICE noemen zij zich. En daarmee vallen ze gewoon onder de regelgeving van de EU punt uit. Medion beweert 3 verkeerde dingen in hun antwoord. 1) noemen ze zich een service provider onjuist. 2) geven ze aan dat ze 0800 nummer hebben voor hun klantenservice nergens op hun website te vinden. Dus ook mensen die via hun website kopen worden direct gewezen op hun 0900 nummers kan geen misverstand over bestaan. 3) De garantie periode is 2 jaar waarin als klant moet kunnen terug vallen op hun klantenservice. Medion kort deze periode zomaar in zonder vast te stellen of de schade aan het toestel niet onder de garantie valt.
Mijn vraag was bewust per e-mail gesteld om onnodige kosten te voorkomen. Ondanks boze e-mail als reactie op hun antwoorden. Geven ze ieder keer het zelfde antwoord. Dat is geen service dat puur coomercieel geld proberen te verdienen. Alleen binnen 1 van de antwoorden wel een verklaring mogen staan.
Gevolg van een dusdanige starre houding is hele boze klant die nu heeft besloten niets meer met Medion te maken willen hebben en zeker iedereen maar dan ook iedereen zal afraden iets van medion te kopen. En waarom 2 reden zijn hiervoor aan te voeren voor de prijs die medion rekent voor zijn producten kun bij de concurent prima terecht maar de duiste medion doet het wel correct daar gelden ook gewoon de zelfde regels van de EU.
Dus medion nederland denkt slim te zijn met zijn verklaring want er word niks opgelost. Maar ik roep bij deze iedereen op slimmer te zijn dan Medion en de producten links te laten liggen. Want bij medion word je gewoon een pootje gelicht want uiteindelijk is het prijskaartje als je eerlijk bent bij medion 28 euro duurder dan de daadwerkelijke prijsopgaaf. Daarbij weten ze prima je ook nog een pootje te lichten als je het 1 euro nummer belt want als deze overgaat betaal 1 euro maar in plaats van gelijk te woord gestaan te worden word bij deze lijn terug gebeld. Terwijl de dure lijn je aan het lijntje.

Laten we eerlijk zijn er staat klantenservice op de website van Medion maar in plaats van een stukje service te verlenen. Ik vroeg om een prijsindicatie. Willen simpel geld beuren. Ik ga dit overal melden want is echt schandalig. Dat Medion iets beweert dat niet op hun website staat heb ik niks aan kan ik niks mee. Gezien het Duitse Medion stel ik en daar blijf ik bij is medion in overtreding met beide telefoon nummer gezien de regels van de EU.

U hoeft niet meer te antwoorden ik wil niets meer met Medion te maken hebben want sprookjes zoals in oplossing verteld worden kun je op uw eigen website direct in de prullenbak gooien want daar is toch vermeld dat de telefoonnummers van uw klantenservice zijn ongeacht waar je de aankoop doet.

Medion Nederland heeft een service met die ik beoordeel met een dikke 0
ja een dikke 0. Dat betekend binnen rader een ijskoude douche

Er is geen oplossing geboden door medion. Men heeft geprobeerd een sprookje te vertellen door aan te geven dat men geen klantenservice is en dat voor echte klanten een ander telefoonnummer zou zijn. Op hun website staat duidelijk klantenservice en er staan maar 2 telefoonnummers.Dus waar je het ook koopt als je naar de website kun je alleen maar 1 van die 2 telefoonnummers bellen.

Medion succes met de koude douche
Wil geen contact meer met medion want dan ga ik wel na de efteling krijg in elk geval waar voor me geld.

Bericht van Medion

7 maanden geleden - Het is jammer dat u geen juist telefoonnummer vermeld/wilt door geven anders hadden wij dit 1 op 1 kunnen bespreken. Zoals in de regelgeving is aangegeven dient de verkoper een gratis is of tegen het normale beltarief telefoonnummer aan te bieden. Gezien uw klacht op kieskeurig waar u aangeeft het toestel bij de Aldi heeft aangekocht zijn wij hier dus niet de verkopende partij maar de service provider. Als service provider hebben wij een telefoonnummer van 1 euro per gesprek. En indien het een buitengarantie product betreft of fysieke schade /schade door eigen toedoen daarvoor hebben wij een telefoonnummer van €0,70 per minuut met een maximum van €14,-

Alle klachten die gemeld zijn door Ray_Medion