Klacht: KPN negeert problemen verzekering

op 02 december 2016 over KPN Internet in de categorie Internetproviders

Hoi KPN,
Ik hou er absoluut niet van om dit op deze manier te moeten doen maar jullie laten me geen keus. Ik heb ondertussen met 4 verschillende afdelingen gesproken, vele beloftes te horen gekregen en ik wordt alleen maar van het kastje naar de muur gestuurd.
Zoals jullie zelf heel goed weten hebben jullie ergens deze zomer jullie service gestopt met betrekking tot de reparaties in de business centers, hier ben ik helaas pas achter gekomen na een bezoek om mijn telefoon te laten repareren; het kon simpelweg niet meer en jullie medewerker vertelden mij dat jullie expres de klanten niet hebben geïnformeerd “je moet geen slapende honden wakker maken”.
Ik kreeg de optie om mijn telefoon te laten opsturen en ik zou een smartphone meekrijgen, een stap van iphone 6 naar iphone 4, zoals jullie begrijpen niet acceptabel in een situatie waar ik al jarenlang de hoogste premie voor de verzekering bij jullie betaal en ooit naar jullie ben overgestapt om de service van de vrijwel directe reparaties.
De medewerker wist te vertellen dat jullie tegen het eind van het jaar nieuwe service zouden gaan bieden en ik koos er voor om mijn batterij welke ik elke twee uur moet opladen voor lief te nemen en te wachten op de nieuwe verzekering, het went maar het is niet ideaal. Helemaal niet omdat ondertussen ook mijn scherm hapert; touchscreen werkt op verschillende delen van mijn scherm niet.
Ondertussen heb ik een tijd geleden van jullie een brief gekregen met daarin het heugelijke nieuws dat ik per 11-11 overgezet zou worden naar de nieuwe verzekering. Ik helemaal blij en bel op 11-11 om de nieuwe service te gebruiken, ik zou dan de 12e een nieuw toestel hebben. Niets is minder waar, deze vlieger ging niet op. Immers, ik als trouwe klant kon pas op 1-12 terecht want vanaf begin november kunnen alleen nieuwe klanten gebruik maken van de service, joe bedankt! Ze hebben me toen wel verzekerd (ha) van het feit dat ik 2-12 een nieuw toestel zou hebben als ik 1-12 zou bellen.
Dus wat denk je dat ik deed vanochtend om 8 uur? Ik hing in de lijnen! Om allereerst te horen “sorry meneer, ons systeem ligt er uit, er bellen te veel mensen en we kunnen het niet aan, kan je later even terugbellen”? Zo te horen hebben jullie dus wel meer klanten teleurgesteld…
Ik heb ongeveer een uur geleden teruggebeld en werd wederom van het kastje naar de muur gestuurd; mijn verzekering zou nog niet zijn in gegaan en dat gebeurd pas ergens in de komende dagen dus ze kunnen me vandaag zeker niet helpen. Weer een belofte die is gebroken.
Nu is mijn simpele vraag; waarom kunnen jullie mij niet helpen? Het is toch niet zo heel moeilijk om een klant die jaren voor z’n verzekering betaald gewoon te bieden waar hij recht op heeft?
Ik ga er van uit dat jullie door alle drukte het even niet meer zien, maar door bovenstaande wel begrijpen dat jullie de service kunnen bieden die ik ooit van jullie gewend was; zorgen dat je de belofte nakomt en morgen bij mij voor de deur staat met een vervangend, gelijkwaardig toestel. Dan weet ik namelijk ook weer dat ik mijn premies niet voor niets heb betaald.
Ik ga er van uit dat jullie me straks nog even contacten, ik ben bereikbaar, het prive bericht met m’n gegevens hebben jullie al; laat zien wat je waard bent KPN!
Alvast bedankt!
Tommy

Hierna contact gehad met KPN, er komt geen oplossing!

Ondertussen heb ik sluitend antwoord gekregen van KPN; ze gaan er niets aan veranderen, ze erkennen dat ze enorm fout hebben gezeten maar doen er niets aan. Ik heb begrepen dat er vele honderden anderen zijn met hetzelfde probleem, ook die laat KPN in de kou staan. Boodschap luidt “onze medewerkers hebben u inderdaad verkeerd voorgelicht, echter kunnen we er niets aan doen”.

Het probleem heeft schijnbaar in een transitie gezeten welke compleet verkeerd is gegaan, de oorzaak is dus bij ze bekend echter verantwoordelijkheid nemen ho maar. In mijn optiek gaat dit tegen alle wet en regelgeving in, wat vinden jullie er van; Radar Consumentenbond

Ook ben ik wel heel benieuwd of dit de doelstelling is van jullie beleid, Eelco Blok Jan Kees de Jager, Joost Farwerck, Frank van der Post? Ik begrijp dat jullie integriteit hoog in het vaandel hebben, ik zie hier helaas niets van terug…

Een ieder die in het zelfde schuitje zit en dit leest, voel je vrij om je hier bij aan te sluiten. In mijn ogen moet KPN haar fouten herstellen en trouwe klanten tegemoet komen, in plaats van het hoofd in het zand steken. Of zijn wij dan echt maar een nummertje, KPN?

Als mijn toestel wordt gerepareerd volgens de verzekeringsservice zoals afgesloten, dus de telefoon langs brengen bij het businesscenter en na enkele uren met een gerepareerd toestel naar buiten lopen. Of een gelijkwaardig vervangend toestel.

5 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KPN Internet

2 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KPN Internet nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Tommy-