Klacht: Kortingscode met slechts 3 dagen na aanvraag verlengd waarna vervallen

op 16 september 2017 over Fonq in de categorie Online Woonwinkels

Ik heb in 2015 een doos technisch lego gekocht wat deels verfromfraaid aankwam. Ik kon kiezen tussen terugsturen, 5 euro retour op prijs of 7,50 euro kortingscode geldig voor een jaar.
Langere tijd geen gebruik gemaakt van fonq tot onlangs, toen een broodrooster voor bijna 200 euro gekocht. En intentie nog een aankoop te doen. Ik merkte dat ik nog een kortingscode had, die was verlopen. Aangeklopt, ik kreeg een jaar verlenging van die code, maar al met al betekende dit dat het nog 3 dagen geldig was. Hoewel ik aangaf dat het maar 3 dagen betrof nul op rekwest. Die code is verlopen, waarna dus achteraf niets gekregen.

Een nieuwe kortingscode geldig voor een maand (een reeele duur dus), hoeft mi niet verlengd te worden.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Fonq over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Fonq in behandeling genomen

Bericht van Fonq

8 maanden geleden - Beste Faith Gokce, Wat een vervelende situatie. Echter kunnen wij helaas niet aan uw verwachtingen voldoen. U bent toen akkoord gegaan met een kortingscode ter waarde van 7.50 euro met de wetenschap dat deze een jaar geldig zou zijn. Op 9 september 2017 kregen wij van u een e-mail dat de code het niet deed. Deze was ook maar geldig tot en met 14 september 2016 en dus al bijna een jaar verlopen. Uit coulance hebben wij een nieuwe code voor u aangemaakt die geldig was tot en met 14 september 2017. Dit gaf u nog vier dagen de tijd om een bestelling te plaatsen. Helaas was u het hier niet mee eens en vroeg u een verlenging van een maand. Zoals per mail ook is aangegeven is dit niet mogelijk en gaan wij hier niet meer akkoord. Wij kunnen in dit geval dan ook niets voor u betekenen qua korting. Onze excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, fonQ.

Reactie van de melder van de klacht drsgokce

8 maanden geleden - dag fonq medewerker. op het moment dat ik bestelling op 9 sep plaatste belde ik nog met fonq, toen is mij gezegd, no way, geen mogelijkheid om het te verlengen die code. Dat is dan eigenlijk jammer. Na de bestelling heb ik nog mail gestuurd, en daarop idd verlenging met een jaar, eerst dacht ik een jaar van af nu, later zag ik idd een jaar vanaf einde geldigheid, waarna 4 effectieve dagen over. Jammer dat de communicatie op deze manier loopt. Daar is toch ook een inhaalslag in te maken.

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Fonq een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Fonq

Heeft op 21 september 2017 om 10:08 geantwoord

Beste Beste Faith Gokce,

Bedankt voor uw uitleg. Wij vinden het erg jammer dat er een miscommunicatie is ontstaan en dat u hierdoor de korting bent misgelopen. Wij zullen uw feedback dan ook zeker meenemen, zodat dit in de toekomst wellicht anders kan worden geformuleerd. Het spijt ons dat wij u op dit moment niet meer verder kunnen helpen.

Wij hopen u voldoende te hebben geïnformeerd.

fonQ.

Heeft op 21 september 2017 om 10:23 geantwoord

Fonq doet in dit geval mi niets aan coulance en klantvriendelijkheid. Ik denk wel na of ik nog inkopen doe bij Fonq

Alle klachten die gemeld zijn door drsgokce