Klacht: “Koppelverkoop”

op 14 januari 2014 over Vara in de categorie Omroepen

Mijn dochter doet ons het abonnement Kassa cadeau. Vervolgens wordt op tijd het abonnement Kassa opgezegd maar krijgt ze een rekening van € 10,= want zij heeft het lidmaatschap niet opgezegd. Ledenservice gebeld maar daar geeft men geen krimp. De intentie was alleen Kassa en niet meer. Mijn dochter heeft 2 mails ontvangen toen ze ons Kassa cadeau doet en hoe cryptisch zijn die niet: Vanaf nu ontvangt u iedere twee maanden een informatief magazine, vol bespaartips, interessante tests en consumentennieuws. Kassa magazine is exclusief voor VARA-leden. Bij opzegging van uw VARA-lidmaatschap wordt de toezending van Kassa magazine automatisch stopgezet. Kassa magazine gaat dus niet zonder een VARA-lidmaatschap, maar een VARA-lidmaatschap kan wel zonder Kassa magazine. U ontvangt jaarlijks twee verschillende facturen: één voor het VARA-lidmaatschap en één voor Kassa magazine. Voor uw administratie bevestigen wij u graag alle gegevens: √ Uw VARA-Relatienummer: 30759551 √ Productomschrijving: Kassa ledenmagazine √ Verschijningsdatum van uw 1e editie: 15-01-2013 √ Verschijningsfrequentie: 2 maandelijks √ Factuurbedrag KASSA magazine: € 2.50 √ Toezending KASSA magazine: is tot wederopzegging Hoe duidelijk kunt u hieruit opmaken dat zij bij de opzegging en Kassa had moeten benoemen én het lidmaatschap. Ik vind het op zijn minst misleidend. Wordt tijd dat de Kassabus een keer bij u langs komt. U vraagt overal om coulance maar zelf past u dat niet toe. Na het vervelend gesprek met uw ledenservice heb ik na ruim 25 jaar mijn lidmaatschap bij de Vara opgezegd. Het betreft maar een tientje maar het Vara gedrag in deze vind ik stuitend.
Gewenste oplossing
Wanneer mijn dochter de €10.= niet hoeft te betalen

Gewenste oplossing
Wanneer mijn dochter de €10.= niet hoeft te betalen

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vara

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vara nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Jacomo121