Klacht: Koppelingsplaten peugeot 407 alweer moeten vervangen na 50.000 km

op 13 juli 2017 over Nefkens in de categorie Autodealers

Graag wil ik weten waarom ik weer extra kosten heb moeten maken voor mijn Peugeot 407 2006. Nog geen 2,5 jaar (120.000 km op de teller) geleden heb ik mijn koppelingsplaten bij Peugeotgarage Nefkens in Den Bosch laten vernieuwen omdat ze versleten waren. Nu ongeveer 2,5 jaar later met 170.000 km op de teller (ongeveer 50.000 km mee gereden) kreeg ik te horen na controle i.v.m een ander defect aan mijn Peugeot van een Nefkens medewerker dat ze versleten waren en moest ik ze weer laten vervangen. Ik heb dit nog nooit meegemaakt zo snel weer moeten laten vervangen. Al om al koste het mijn weer extra geld in zo\’n korte tijd. De laatste weken hoor ik continue van andere garagehouders dat dit niet zou mogen binnen dit aantal kilometers. Ik heb dit ook besproken met de receptioniste van de garage en zij zei alleen dat ik dit in de gaten moest houden. Waarop ik weer antwoorde: Hoezo verwacht je mij weer terug op korte termijn. Hoe kan ik dit nu in de gaten houden.
Is dit een gebruikelijke kwaal om elke 50.000 km de koppelingsplaten te vervangen. Kan het ook zijn dat de koppelingsplaten het bij de vorige keer niet goed gemonteerd of afgesteld is? Allemaal vragen die ik heb.
Graag wil ik dit opgelost hebben

Ik ben tevreden als ik de extra kosten (€ 1060) die ik hiervoor gemaakt heb, gewoon weer terug krijg. Want ik vind het nog steeds niet normaal dat ik de koppelingsplaten weer moest laten vervangen met nog geen 50.000 kilometer gereden te hebben.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nefkens over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Nefkens in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nefkens een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nefkens

Heeft op 20 juli 2017 om 10:01 geantwoord

Heeft op 20 juli 2017 om 11:06 geantwoord

Oorzaak is onbekend. Technisch hebben ze niets kunnen vinden, zodat het dan aan mijn rijstijl zou kunnen liggen. Al om al. Koplingsplaten versleten na 58.000 km is extreem snel hoe er ook gereden wordt.
Maar ik ga er niet verder meer op in. Ik heb geen zin in een welles/nietes spel en heb er dan voor voor gekozen om mijn auto in te ruilen voor een ander merk auto. Veel te veel onkosten de laatste 2,5 jaar gehad.

Alle klachten die gemeld zijn door Tiny-1965