Klacht: koffiemok als grap-souvenir uit handbagage geconfisquerd op Eindhoven Airport bij vertrek.

op 24 september 2016 over Eindhoven Airport in de categorie Luchthavens

Uit de handbagage van mijn nichtje is bij haar vertrek op 22 september jl. een grap-souvenir geconfisqueerd door een beambte van het dienstdoende personeel op Eindhoven Airport. Betreft een koffiemok waaraan als grap een miniatuur pistooltje als handvat dient, deze was gekocht bij Big Bazar op de dag van vertrek en bevond zich nog in de originele verpakking. Blijkbaar was de jonge man die de bagage heeft gecheckt niet in de juiste stemming en heeft besloten om zich te laten gelden en heeft de mok, in de originele verpakkingsdoos nog, achtergehouden als gevaarlijk!!! Hoe gevaarlijk is een koffiemok die in een iedere vestiging van Big Bazar gekocht kan worden?!?

Ik begrijp dat er opgelet moet worden om wat vervoerd wordt in een handbagage, maar om een ieder slak zout gaat leggen, doelloos, is erg ver van het goede. Zowel mijn nichtje als ikzelf zijn niet achterlijk en weten dat er geen vloeistoffen, metalen dingen e.d. in een handbagage mogen, maar wat er op het vliegveld gebeurd is overtreft alle slechtste verwachtingen.

Mijn vraag is tot hoever mag een vliegveld-beambte eigenhandig een dergelijke beslissing nemen? En waarop is deze beslissing gebaseerd? Het gaat niet om een hele dure mok, nee, het gaat om de superieure houding van de beambte en het stuk houden aan zijn gelijkheid. Mag iemand in uniform misbruik maken van zijn positie en een doorsnee koffiemok opeens als gevaarlijk wapen beschouwen. Relativeren en dingen in proporties kunnen zien, hoe zit het daarmee bij het opleiden van het personeel op vliegveld Eindhoven?

Ik wil de koffiemok terug met een dikke excuus van Eindhoven Airport erbij.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Eindhoven Airport

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Eindhoven Airport nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door kham