Klacht: Koelkast na 3 1/2 jaar aan vervanging toe

op 30 juli 2016 over Bauknecht in de categorie Electronica - Wasmachines

Er is bij ons een keuken geplaatst okt. 2012 met 5 apparaten van Bauknegt, waaronder een koelkast.
Doordat we 5 apparaten hebben gekocht, hebben we 3 jaar gratis aanvullende garantie gekregen( alleen voorrijkosten betalen).
De koelkast begon na 3 1/2 jaar minder te koelen. apparaat hoger gezet, maar het probleem bleef, soms deed hij het beter als de andere keer. We hebben toch een monteur van Bauknegt (Whirlpool) erbij laten komen. En deze vertelde dood leuk dat de koelkast langzaam afscheid van ons aan het nemen was. Er moest dus een nieuwe koelkast komen en repareren kon niet meer (lekkage, achterwand staat bol).
De monteur gaf aan dat het fijn was dat we nog een extra garantie hadden en ging bellen voor een andere koelkast. De prijs die wij bij moeten betalen is -297,- euro (incl de -55,- voorrijkosten van het bezoek van de monteur). In de vrije handel kost de nieuwe koelkast (Type KTIE2104) volgens Whirlpool -598,-. Op internet worden dezelfde koelkasten al aangeboden vanaf- 404,- euro. Het bedrag wat we bij moeten betalen vinden we veel te hoog omdat we nog in aanvullende garantie zitten en het hier om en koelkast gaat van 3 1/2 jaar oud. Whirlpool vind echter dat ze al een super aanbod hebben gegeven.
Op het garantie certificaat zetten ze ontworpen volgens de hoogste kwaliteitsstandaarden. Wij zijn het hier duidelijk niet mee ens want dit is al het 2e apparaat waar we een monteur bij moeten laten komen.

Het bij te betalen bedrag moet gewoon lager.Na onze mening is een bedrag van -100, hooguit -150- meer dan genoeg (incl de voorrijkosten) om bij te betalen.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Bauknecht

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Bauknecht nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door A. Veen