Klacht: klantonvriendelijke chauffeur

op 25 juli 2016 over Slangenreizen in de categorie Online Reisbureaus

We zijn gisteren terug gekomen van een dagje Londen met Slangen Reizen. Onze eerste keer.
Wij werden als eerste opgehaald en ik besloot vlug naar het toilet te gaan voordat de andere passagiers kwamen. Het toilet stonk ongelooflijk en het toiletpapier was op, ook geen papieren doekjes voor de handen. Ik heb het meteen gemeld bij de gids? vriendin??? begeleidster?? van de chauffeur. Ze was voor mij zelf naar het toilet geweest. Dus een raadsel waarom heeft zij dit niet gezien. Ze vulde het rolletje bij, maar de papieren doekjes was schijnbaar teveel werk. Dit was ook het enige rolletje wat nog bijgevuld is tijdens de hele reis. De mensen liepen allemaal zelf met zakdoekjes.
Verder zei niemand er iets van, want ze was me toch chagerijnig!!! Er kon geen lachje vanaf.
Iedereen was opgehaald en in afwachting van wat informatie gingen we op weg, Maar daar bleef het ook bij. Overal hingen blaadjes met drank verkoop erop. Dus was wel lekker een bakje koffie voor de gezelligheid in de bus. Maar toen kregen we te horen….die is op! Ik heb wel warme chocomelk. Let wel!…26 graden buiten.
Dit is nog maar het begin van een bijzonder irritante reis.
We komen aan bij de douane van Dover. Niks aan de hand alles liep gesmeerd, totdat er een passagier apart gezet werd. Wij vervolgden onze tocht terug naar de bus en zagen de ferry voor de kade liggen. Wachten, wachten en wachten, waar bleef die andere passagier?? We waren allen aan het gissen, maar kregen totaal geen informatie van de chauffeur. en wat zagen wij??? De ferry vertrok!! Nu moesten wij 2 uur wachten op iemand die zijn zaken niet op orde had en wachten op de volgende ferry. We waren allemaal boos. Had de chauffeur ons even ingelicht hadden we misschien iets meer begrip kunnen tonen.
De bus wordt natuurlijk uitgezet ivm besparing van accu en benzine. Maar na een uur in die warme bus te hebben gezeten, wordt je toch wel wat flauw van. Mensen begonnen te puffen van de warmte. We kregen wel de mededeling dat we door deze vertraging wel 2 uur later aankwamen en de stadstour niet door kon gaan, dus ik vroeg of hij het in de avond dan niet kon doen, omdat we toch 2 uur langer in Londen bleven. Het antwoord was: Nee, want dan heeft iedereen Londen toch al gezien. Nou ja zeg….
Londen was de moeite waard!!! Dat heeft al veel goed gemaakt voor de heenreis. Geweldige stad en 2 uur extra rondlopen was ook geen straf.
De terugreis liep voorspoedig, iedereen wel doodop van de uurtjes in Londen en de hitte. Maar dat mocht de pret niet drukken. Iedereen was moe maar voldaan.
We kregen een beetje informatie over de tijd van aankomst bij de ferry, dus we konden allemaal een oogje dicht doen,
Een paar kilometer voor Dover werden we wakker omdat de chauffeur omriep dat we de paspoorten maar al bij de hand moesten houden. Hij had het nog niet uitgesproken of we stonden 7 kilometer voor Dover in de file. In verband met extra controles bij de ferry. Hier kan niemand iets aan doen natuurlijk. Maar wij wisten niet wat er aan de hand was, wij hadden geen nieuws op tv gezien. Totale stilte van de chauffeur ook zijn bijrijdster kwam niet uit haar luie stoel. Politieauto’s reden met sirenes af en aan. We voelden ons niet echt prettig, daardoor werd er wat gespeculeerd en werd de sfeer er niet leuker op. We konden niet meer als wachten. Ook hier werd de bus geregeld uitgezet. Maar omdat iedereen nu wel erg bezweet en vies was van de lange dag in Londen, was de geur wel te snijden. De airco bleef uit en de temperatuur liep op.
Zo hebben wij 7 uur moeten staan in een file. Informatie bleef uit en de irritaties liepen wel erg op. Wederom geen informatie. Ze bleven beide maar chagerijnig wezen daar voor in de bus. We werden echt boos,
Nogmaals hier kan niemand iets aan doen, maar de taak van de chauffeur is om zijn passagiers prettig te laten voelen!!! Beetje informatie, af en toe de airco aan en een muziekje was genoeg geweest,
Eindelijk bij de ferry om naar huis te gaan….en ja hoor…..de ferry weer net gemist. Dus weer bijna 2 uur wachten. Het restaurant daar was dicht, maar wel een koffieautomaat buiten. Daar moesten ponden in, helaas had ik die niet meer en liep naar de bijrijdster of zij 2 pond kon wisselen. Ik kreeg als antwoord: we hebben zelf niet genoeg. Punt…daar kon ik het mee doen. We hadden al 9 uur in de bus gezeten!!!! De mensen probeerden wat te slapen, maar de lucht en hitte waren nu niet meer te harden.
Op de ferry was het behaaglijk en we konden wat eten en lekker een bakje koffie nemen. Bot werd er gezegd: zo laat terug op dit kleur dek. Punt!
In Gent is er een andere chauffeur hem komen aflossen, omdat hij waarschijnlijk de uren erop had zitten. Nou…dat was een verschil.
Hij gooide meteen de airco iets hoger en een muziekje aan. Begon meteen te vertellen hoe we de weg nog gingen voortzetten en uitte zijn medelijden met ons dat we zo lang over de rit hadden moeten doen.
Dat korte ritje heeft ons echt goed gedaan.
We waren zo gefrustreerd van die ander dat we hem zonder goeden dag of fooi hebben laten gaan.

Ik zal nog dingen niet vermeld hebben, maar dit zijn wel de hoofdpunten

De recenties van de chauffeurs van Slangen reizen zij bar slecht. Ik zou willen dat zij chauffeurs moeten verplichten goed en respectvol met hun passagiers om moet laten gaan. Er komen wel vaker onvoorziene omstandigheden op je pad, maar ik vind dat de chauffeur best een bijdrage mag verlenen aan het welzijn van zijn passagiers.

Als iets niet door kan gaan mag er best iets anders tegenover staan.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Slangenreizen

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Slangenreizen nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Joyce1967