Klacht: Klacht voorstelling Ziggo Dome Cirque du Soleil

op 23 april 2017 over Mojo in de categorie Feest/Festival/Evenement

Gisteravond, zaterdag 22 april jl. hebben wij met 5 personen de voorstelling “Varekai” bezocht in de Ziggo Dome. De verwachtingen waren hoog gespannen, mede omdat dit een voor een speciale gelegenheid was.

Hoe groot was dan ook de teleurstelling gisteravond, toen bleek dat het vanuit het vak waarin wij zaten (vak 103) de voorstelling geheel niet goed te zien was. Er was duidelijk sprake van beperkt zicht, want het toneel, orkest en de spelers op het rechte podium waren nauwelijks tot niet zichtbaar. Daarbij kwam ook nog bij dat het spel/de voorstelling, ondanks het deels ronde podium, vooral op het horizontale deel (dus op het rechte stuk) van de zaal was gericht. Het gezelschap van Cirque du Soleil heeft in de voorstelling nauwelijks tot geen rekening mee gehouden dat ook aan de zijkanten van de zaal nog mensen zaten. Dat is hen ook zeker aan te rekenen.

Maar de grootste verwijtbaarheid ligt bij Mojo. Bij aankoop van de kaartjes (van meer dan 80 euro per persoon) stond nergens op de website vermeld dat er sprake is van beperkt zicht in het vak, waarin wij zaten. Ik heb vooraf duidelijk de plattegrond bekeken, maar nergens kwam uit naar voren dat je hier last van zou kunnen hebben. Wij waren overigens niet de enige bezoekers die dit bezwaarlijk vonden. Ook andere bezoekers hadden hier duidelijk last van, want na de pauze had een groot deel van onze rij andere plaatsen gezocht. Met ons gezelschap van 5 personen was dit niet echt mogelijk.

Het mag duidelijk zijn dat als ik dit vooraf had geweten (doordat dit duidelijk op uw website had gestaan) ik andere of geen kaartjes had gekocht. Het heeft onze avond en met name de voorstelling heel negatief beinvloed. Ik heb nog op de avond zelf navraag gedaan bij een van de medewerkers van Mojo. Zij bevestigde ook dat de voorstelling vanuit dit vak, maar ook vanaf de tweede rind niet echt goed te zien was. Eigenlijk hoort een produktie zoals deze thuis in een kleinere zaal.

Al met al een zeer teleurstellende en hele kostbare voorstelling, waarvoor wij meer dan 400 euro hebben betaald. De prijs staat in geen verhouding tot het geleverde en de kwaliteit. Ik vind dit dan ook niet acceptabel en wil graag enige vorm van genoegdoening zien. Ik zou graag zien dat Mojo mijn klacht in behandeling neemt en doorgeeft aan Cirque du Soleil.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Mojo over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht anne010

1 maand geleden - Na meer dan 3 maanden regelmatig heen en weer mailen, er achteraan blijven zitten, volhouden (ook omdat de Mojo medewerker ineens weken op vakantie was, maar wel toezeggingen had gedaan), is mijn klacht gecompenseerd. Niet met een financiële compensatie, maar met kaartjes voor een ander event. De keuze voor het nieuwe event was niet helemaal vrij, maar er was een substantiële keuze uit de beschikbare events op dat moment. De lesson to be learned is dat eerlijk klagen helpt, de aanhouder wint, Mojo echt nog iets moet doen aan haar klantenservice en we nooit meer naar Cirque du Soleil gaan. Conclusie: al met al zijn we best wel heel tevreden met de afhandeling van de klacht!

Alle klachten die gemeld zijn door anne010