Klacht: klacht Samsung S3

op 10 januari 2014 over Belcompany in de categorie Telecomwinkels

Ik heb sinds 01-03-2013 een Samsung S3 met Bel + SMS + Web-2 altijd 55. Deze heb ik aangeschaft bij de Belcompany, Vijfmeiplein te Leiden.
Een half jaar geleden begon mijn telefoon kuren te vertonen door niet meer op te laden. Het oplaad probleem was er niet elke dag dus heb ik het nog even aangekeken. Een week later is in mijn zak per ongeluk een
sleutel tegen mijn beeldscherm aangekomen hetgeen een piepklein barstje in het scherm heeft veroorzaakt waarvan ik overigens totaal geen last heb.
Het oplaad probleem bleef zich nog steeds voordoen want toen laadde hij helemaal niet meer op. Ben bij Belcompany Leiden langs geweest. Die vertelde mij dat er geen garantie op zit want er zit een barstje in het scherm.
Zij gaven het advies om naar een winkel in Leiden te gaan om het te laten repareren. Want als ik hem bij Belcompany zou achterlaten zou me dit dik 200 euro gaan kosten omdat ze bij het reparatiecentrum “kwaliteitswaarborg”
hebben en dus mijn laadconnector zouden repareren maar ook mijn beeldscherm waar ik niet om heb gevraagd want dat was het probleem niet met mijn telefoon.
Uiteindelijk toch laadconnector laten repareren bij winkel in Leiden op advies van Belcompany. Ook zou het beter zijn vertelde Belcompany om een nieuwe batterij in de telefoon te doen hetgeen mij nog eens 90 euro heeft
gekost. Mijn telefoon heeft het even gedaan tot anderhalve maand geleden. Weer hetzelfde probleem met opladen. Weer naar Belcompany terug geweest, hele verhaal uitgelegd. Zelfde antwoord weer van hun namelijk er zit
een barstje in het scherm dus geen garantie.
Een week later stopt mijn telefoon er helemaal mee. Ik krijg een scherm op mijn telefoon dat zichzelf terug zet naar fabrieksinstellingen. Daarna helemaal niets meer ! Weer terug naar Belcompany met het hele verhaal maar
weer weggestuurd zonder service van Belcompany.
Ik zit nu dus al enige tijd zonder toestel waar ik dus 55 euro abonnementskosten per maand voor betaal.
Mijn telefoon is niet verzekerd maar ik heb gewoon 2 jaar garantie op mijn toestel. Ik heb mijn toestel ook normaal gebruikt.
Op de site van Belcompany staat onderstaand te lezen over reparatie en garantie mobiele telefoons :

Reparatie en garantie
Mocht er iets misgaan, dan ben je bij BelCompany aan het juiste adres. Want wij weten precies hoe je zo snel mogelijk weer mobiel kunt bellen. Omdat we weten hoe alle procedures werken, regelen wij voor je dat alles zo snel mogelijk is opgelost.

Mobiele telefoon kapot. Wat nu?
Stel je voor, het is misgegaan en je toestel heeft een defect. We zullen samen met jou, als niet precies duidelijk is waar het probleem zit, proberen hier achter te komen. Mogelijk vragen we je het toestel naar ons op te sturen. Dan controleren we of het probleem in het toestel zit, of dat er iets mis is met de simkaart of het netwerk. Blijkt het defect in je mobiele telefoon te zitten, wordt nagegaan of dit binnen de (wettelijke) garantie valt. Is je toestel normaal gebruikt, dan zijn de defecten gedekt. Schade, slijtage, of defecten door onzorgvuldig of onjuist gebruik zijn niet gedekt.
Natuurlijk kun je ook bij ons in de winkels terecht. We hebben meer dan honderd winkels in Nederland, zodat er altijd wel een BelCompany bij jou in de buurt zit. Opsturen is misschien een hoop gedoe, dus als je dit makkelijker vindt neem je gewoon het toestel en je kassabon mee naar BelCompany.
De schade aan je mobiel valt niet onder je (wettelijke)garantie. Wat nu?
Wij kunnen het toestel meestal nog voor je laten repareren. Wij sturen je toestel naar de erkende reparateur die dan een prijsopgave zal maken, zodat je precies weet hoeveel het gaat kosten. Op dat moment kun je beslissen of je de telefoon tegen deze kosten wilt laten repareren. Zo kom je nooit voor vervelende verrassingen te staan.

Defect prepaid toestel
Heb jij een prepaid toestel met een defect? Daarvoor geldt hetzelfde als hierboven genoemd. Neem contact op met onze klantenservice of kom even langs bij de BelCompany winkel. Dan kijken wij hoe het defect kan worden verholpen en wat voor jou het handigste is.

Volgens bovenstaand verhaal wat Belcompany hanteert zou het toestel opgestuurd moeten worden om te kijken wat het probleem is. Dit is dus ook nog nooit gedaan want elke keer zegt de medewerker bij Belcompany
dat ze niets aan het toestel doen omdat er een barstje in het scherm zit. Hierover kan ik in bovenstaand verhaal niets vinden !!
De service van Belcompany vind ik niet acceptabel en verwacht dat u met een passende oplossing komt zodat ik weer van mijn telefoon gebruik kan gaan maken.

Met vr. groet,

Dave van Staaten
Guimonda@zonnet.nl

Volledige gratis reparatie van toestel of nieuw toestel

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Belcompany over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Belcompany in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Belcompany een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Belcompany

Heeft op 10 januari 2014 om 11:57 geantwoord

Geachte klant,

Wij hebben inmiddels uw e-mail beantwoord.

BelCompany

Alle klachten die gemeld zijn door Guimonda