Klacht: Klacht reparatie Iphone 4 waarbij werd aangegeven dat er waterschade was geconstateerd terwijl deze was opgestuurd met defect vergrendelknop

op 23 juli 2012 over T-Mobile in de categorie Mobiele Telefonie

In week 29 heb ik mijn iphone 4 16 GB bij de T-mobile winkel aangeboden ter reparatie vanwege een defecte vergrendel knop. Het toestel werkte prima, alleen kon deze niet meer vergrendeld worden door middel van het knopje bovenop het toestel. Aangezien het toestel nog geen 1 jaar oud is, heb ik mijn recht op garantie ingeroepen. De medewerker van de T-mobile winkel gaf tevens aan dat dit een geval van garantie zou zijn.

Op donderdag 19 juli 2012 ontving ik een email van T-mobile waarbij werd gesteld dat de reparatie niet binnen de garantie viel vanwege waterschade. Dit terwijl het toestel niet met water in contact is geweest. T-mobile vraagt mij een bedrag van 240 euro over te maken om het toestel om te ruilen. Dit is nogal merkwaardig wanneer je een toestel aanbiedt vanwege een vergrendelknop die defect is en wat volgens de verkoper in de winkel onder de garantie valt.

Omdat ik graag bewijs wil zien van de waterschade heb ik een foto opgevraagd van de schade. Daarop heb ik een foto ontvangen van T-mobile, ik kan echter niet zien of dit mijn telefoon is of niet. Er zijn in het geheel geen kenmerken te zien op de foto waaruit blijkt dat dit mijn Iphone is. Volgens de mederwerker van de klantenservice kun je alleen een second opinion aanvragen bij bijvoorbeeld de fabrikant of een andere instelling. T-mobile verkwanseld hier zijn zorgplicht als leverancier en distributeur van de apple Iphone.

Donderdag 19 juli 2012 gelijk een klacht ingediend vanwege deze gang van zaken wat ik uitermate onbeschoft en niet-klantvriendelijk vind.

Na het lezen op deze site, zie ik opvallend veel gevallen van zogenaamde waterschade wat mij de indruk geeft dat het probleem wel eens bij de reparateur van T-mobile kan liggen. Het lijkt op deze wijze een malafide bedrijf die systematisch Iphone’s waterschade toedicht om zo reparaties binnen te halen. Dit is een zeer kwalijke zaak.

Vandaag 23 juli 2012 kreeg ik van T-mobile een telefoontje waarin wederom werd gezegd dat zij de reparatie niet kostenloos uitvoeren, en dat ik een second opinion moest vragen om een onafhankelijk oordeel te krijgen van de schade. Terwijl ik niet weet wat er ondertussen met het toestel is gebeurd, ik niet weet of mijn toestel daadwerkelijk schade heeft opgelopen etc. etc. T-mobile treedt het consumentenrecht hier met de voeten.

Een kostenloze reparatie omdat het gebrek van het toestel onder de garantie valt en er geen sprake was van Waterschade, en dit ook niet onomstotelijk is aangegeven door T-mobile.

Alle klachten die gemeld zijn door edwinoskam