Klacht: klacht over e-bike talent

op 23 september 2016 over ITEK in de categorie Fietsenwinkel

Goede morgen,

Vorig jaar kochten mijn man en ik samen een talent e-bike in Aarschot.

In de zomer van dit jaar is onze fiets op onderhoud geweest daar.

Mijn man zijn herenfiets is teruggekomen met een defect.

De motor hield in bij het rijden.

Wij hebben zijn fiets teruggebracht naar de winkel in Aarschot voor herstelling.

Toen ik een 3 tal dagen later belde voor de stand van zaken, kreeg ik te horen dat de fiets teruggestuurd was naar de fabriek omdat ze het zelf niet konden herstellen en dat dit dan wel 14 dagen kon duren voor hij terug was.

Als ik 3 weken later belde over de stand van zaken, kreeg ik net hetzelfde te horen.

Ok dan wachten we nog maar wat.

Maar de dag nadat ik gebeld had, kreeg ik telefoon dat de fiets klaar was, en dat ze alles hersteld hadden in de winkel zelf.?!?

De motor was vervangen, de sensor was vervangen, de display was vervangen enz (melding aan de telefoon).

Mijn man is diezelfde dag zijn fiets gaan terughalen.

Daar vertelde ze ook dat het contactpunt van zijn batterij vervangen was.

Dus mijn man nam de fiets mee naar huis.

Thuis aangekomen ging hij ermee rijden.

De fiets hield nog harder in.

Dus ik nam de telefoon en belde naar Aarschot.

De fiets moest terug binnen gebracht worden.

Wij werken beide, dus een week later ik met die fiets terug naar de winkel. Ik had ook mijn fiets meegenomen om ze te laten voelen hoe de fiets in het verleden reed. De technieker daar heeft met de beide fietsen gereden en heeft het verschil van fietsen kunnen vaststellen.

Hij heeft dan de historiek van mijn man zijn fiets opgevraagd.

Daar kreeg ik te horen dat de sensor vervangen was, en de display, verder niets.

Wij hebben 2 dezelfde fietsen gekocht, die alle twee hetzelfde reden, even snel optrokken en even snel reden.

Maar na de vervanging van alle componenten reed mijn man zijn fiets trager, en trok hij ook minder snel op, als je trapt, trapt hij ook heel zwaar gedurende een tijdje, voordat de motor het overneemt.

Ik heb aan de herstellingen 3 uur staan wachten om te horen te krijgen, dat ze de fiets niet meer hetzelfde kregen.

Ze kunnen het wel, maar dan zouden ze de fiets moeten ombouwen.

Toen is de gerant van Aarschot erbij gehaald, en wat ik toen te horen kreeg ging niet door de beugel.

\”We kunnen er niets aan doen, het ligt aan de sensor die in de fiets zit, alles is reeds vervangen. Maar wat we wel kunnen doen is uw fiets,de damesfiets, aanpassen zodat ze terug hetzelfde rijden.\” Dat wil dan zeggen dat mijn fiets trager gaat rijden en minder snel optrekt!

Sorry dat is niet het antwoord dat ik moest horen.

Je koopt toch ook geen auto die 180 rijdt met 100 pk voor die uit onderhoud terug te krijgen en dan maar 150 meer rijdt met 70 pk. met als uitleg we kunnen er niets aan doen.

De technieker gaf de oplossing maar de gerant wil die oplossing niet toepassen.

Dus ik heb de beide fietsen ontevreden terug mee naar huis genomen.

Ik stuur deze mail met de hoop op een goede afloop, en dat de fiets terug in de oorspronkelijke rijstaat wordt hersteld.

Want op deze moment zijn wij geen tevreden klanten.

Want op deze moment zijn wij geen tevreden klanten.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over ITEK

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ITEK in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Van Oudendijck Kris

2 maanden geleden - helaas neemt itek mijn klacht niet in behandeling. Dan maar een stapje verdergaan zeker

Alle klachten die gemeld zijn door Van Oudendijck Kris