Klacht: Klacht over dubbele verzekering bij autohuur

op 26 juli 2016 over Easyterra in de categorie Autoverhuur

Bij deze wil ik graag een klacht indienen over een gehuurde auto via Easyterra, in de periode 29 juni tot 8 juli (9 dagen).

Om er zeker van te zijn dat we een onbezorgde vakantie tegemoet konden zien, hebben we de auto gehuurd inclusief Afkoop Eigen Risico (CDW) en Diefstalverzekering (TP) voor een totaalprijs van € 167,13. Ook hebben we de kleine lettertjes vooraf doorgenomen om er zeker van te zijn dat we niet voor verrassingen zouden komen staan. Nu is dat helaas wel het geval gebleken. Bij aankomst in Faro werd ons namelijk verteld dat het Blijvend Eigen Risico niet geblokkeerd kon worden op de creditcard, omdat we een limiet hebben van € 1.000. Dit verbaasde ons, want in de ontvangen informatie werd gesproken over een bedrag van circa € 960. Ter plaatse werd echter verteld dat er nog BTW (en andere kosten?) bovenop zou komen, en dan zouden we op een bedrag van € 1.280 uitkomen. In de papieren wordt daar geen melding van gemaakt.

Omdat het bedrag dus niet geblokkeerd kon worden, werden wij verplicht om een verzekering af te sluiten voor € 142,20. Daarop hebben wij gebeld naar jullie klantenservice waarbij we zeer onvriendelijk te woord zijn gestaan door een meneer die in gebrekkig Engels vertelde dat we de papieren maar beter door hadden moeten lezen (zoals gezegd hebben we dat uitvoering gedaan). De mevrouw van Alamo/Enterprise ter plaatse vertelde ons dat dit \’all the time\’ gebeurde en voegde er zelfs aan toe: \’It\’s just a way to make money\’.

Nu hopen wij maar dat deze mevrouw ongelijk heeft en dit alles op een misverstand berust. De informatie in de papieren is incompleet, om niet te zeggen misleidend. Aangezien we twee keer hebben betaald voor het Afkoop Eigen Risico en Diefstalverzekering, zien wij graag restitutie tegemoet van de verzekering die bij Easyterra is afgesloten.

Overigens was de auto zelf en het bij gehuurde babyzitje prima in orde. Ervan uitgaande dat het bovenstaande netjes wordt opgelost, zouden we in de toekomst graag weer gebruik maken van jullie diensten.

Graag ontvang ik uw reactie, alvast hartelijk dank.

Als we de kosten voor de afgesloten verzekering bij Easyterra (dus Afkoop Eigen Risico) terug ontvangen, zijn we tevreden.

Alle klachten die gemeld zijn door JessicaV