Klacht: Klacht opzeggen Abonnement

op 28 januari 2014 over Veronica Magazine in de categorie Magazines

Geachte Meneer/Mevrouw,

Naar aanleiding van een telefonisch gesprek op 28 januari 2014 met jullie klantenservice (Melanie) wil ik het volgende mededelen.
Ik had in 2012 ook al het voornemen om mijn abonnement op de Veronica op te zeggen. Daarom heb ik toen ook telefonisch contact gehad met jullie klantenservice. Echter kwamen ze toen, aangezien wij al jaren lid waren, met een aanbod: een jaar Veronica voor 25 euro. Hier zijn wij toen mee akkoord gegaan, maar wel al vermeld dat dit het laatste jaar zal zijn.

In september 2013 heb ik opnieuw contact opgenomen met de klantenservice van Veronica om opnieuw het abonnement te stoppen. En nu definitief. Opnieuw kreeg ik het aanbod: 1 jaar Veronica voor 25 euro. Hier ben ik NIET akkoord mee gegaan en heb duidelijk vermeld dat ik mijn abonnement wilde stopzetten.
Nu leven we inmiddels in 2014 en ik ontving vandaag 28 januari 2014 nog altijd de Veronica. Dit vond ik vreemd, omdat ik het toch duidelijk vorig jaar september heb opgezegd. Hierop opnieuw contact opgenomen met de klantenservice van Veronica. Na 20 minuten in de wachtrij te hebben gestaan, kreeg ik dan eindelijk gehoor. Wat mij tijdens dit gesprek verteld werd vind ik ronduit belachelijk. Ik heb vorig jaar ruim op tijd mijn abonnement stopgezet bij Veronica (zie September 2013) en dit zou allemaal geregeld worden. Omdat dit blijkbaar te moeilijk is om door te communiceren, zit ik dus opnieuw een jaar aan de Veronica vast terwijl ik dit helemaal niet wens. De Veronica gaat ongelezen de deur uit en dit is dus pure geldverspilling (daarom het abonnement ook opgezegd). Maar dan het volgende: door een miscommunicatie binnen jullie organisatie, word er geen 25 euro zoals voorgaand jaar afgeschreven, maar 74,50 euro!! Ik vind dit ronduit belachelijk.
Nou vertelde de klantenservice ons dat het om een miscommunicatie ging en dat we wel een ander tijdschrift in plaats van de Veronica konden kiezen voor het aankomende jaar. Nogmaals: hier zit ik helemaal niet op te wachten.

Geld terug of andere tegemoetkoming

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Veronica Magazine in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Veronica Magazine een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Veronica Magazine

Heeft op 29 januari 2014 om 09:57 geantwoord

Geachte heer Lips,

Hartelijk dank voor uw bericht waarin u ons meer informatie geeft over uw abonnement op Veronica Magazine. Wij vinden het vervelend om te horen dat de opzegging niet is verwerkt in september. Helaas zien wij in onze gegevens niet dat u contact met ons hebt gehad, terwijl dit automatisch gebeurd door ons systeem. Wij begrijpen dat dit heel vervelend is en hebben het abonnement nu voor u gestopt per 25.02.2014. Uiteraard krijgt u het resterende bedrag van ons gerestitueerd. Meer informatie over de opzegging ontvangt u morgen van ons in een e-mail. Wij willen u onze oprechte excuses aanbieden voor het ongemak. Wij willen u bedanken voor de tijd dat u abonnee bent geweest bij Veronica Magazine.

Veronica Magazine Webcare Team

Alle klachten die gemeld zijn door KarinL