Klacht: Klacht mbt studie/locatienprobleem

op 13 december 2017 over Scheidegger Opleidingen in de categorie Opleiding

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik ben de opleiding Hbo organisatie psychologie gaan volgen per februari 2017. In eerste instantke had ik opgegeven dat ik in alkmaar de opleiding kon volgen. Deze locatie had niet genoeg aanmeldingen. Toen zou het amsterdam worden. Dat ging ook niet door. Toen is de opleiding uitgesteld tot eind September net als de facturen. Ook in september waren er niet genoeg aanmeldingen voor een locatie bij mij in de buurt, toen heb ik er noodgedwongen voor gekozen om online de module te volgen. Dit is mij niet bevallen. De volgende module wilde ik dan ook klassikaal volgen. Wederom jiet voldoende aanmeldingen, voor locatienvan mijn voorkeur. Afgesproken dat ik de module zou opschuiven, omdat ik niet weer online wilde studeren. De volgende module zal pas in februari of april zijn. De factureren blijven echter wel doorlopen. Ik vind het vreemd dat ik moet betalen voor modules die ik niet volg en waar ze geen alternatief voor hebben. De financiele administratie van scheidegger blijft volhouden dat ik ik moet betalen.

Gewenste Oplossing:

Wanneer er een locatie in de buurt is, zodat ik de modules kan volgen. Tot die tijd wil ik geen rekeningen krijgen/betalen voor iets wat ik niet volg.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Scheidegger Opleidingen over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Scheidegger Opleidingen in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Scheidegger Opleidingen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Scheidegger Opleidingen

Heeft op 19 december 2017 om 10:26 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Elisahvl,

Bedankt voor jouw bericht waarin je ons informeert over jouw ervaring met betrekking tot de facturatie en de start van locaties binnen jouw opleiding.
We hebben jouw klacht in behandeling genomen en inmiddels heb je per e-mail een terugkoppeling ontvangen vanuit de afdeling Studieservice.

Om de kwaliteit van de opleidingsmodules en de interactie in de groep te kunnen waarborgen dienen er voldoende aanmeldingen te zijn om een module te kunnen starten in jouw voorkeurslocatie. Indien het aantal aanmeldingen onvoldoende blijkt dan nemen we persoonlijk contact met je op en zoeken we in overleg met jou naar het best passende alternatief. Uiteraard is het ook ons streven om de opleidingsmodules aan te bieden op de locatie en het dagdeel van je voorkeur, maar wij kunnen dit niet als garantie afgeven.

In februari van dit jaar hebben we met jouw goedkeuring de start van de opleiding doorgeschoven naar september. Daarmee is ook de betaling van de opleiding doorgeschoven. In september ben je de opleiding gestart, waarna ook de facturatie van jouw opleiding begint. Het aantal gekozen betalingstermijnen is hierbij niet gekoppeld aan de opleidingsmodules van je opleiding.

We vinden het vervelend als over deze punten verwarring of onduidelijkheid is ontstaan. Jouw feedback nemen we mee ter optimalisering van onze dienstverlening. Als je nog vragen of opmerkingen hebt helpen we je graag telefonisch of per e-mail verder.

Met vriendelijke groet,
Scheidegger Opleidingen

Alle klachten die gemeld zijn door Elisahvl