Klacht: kapotte spaken tot 2 X toe aan nieuwe e-bike in anderhalf jaar tijd

op 20 juli 2017 over ITEK in de categorie Fietsenwinkel

Juni 2015 heb ik een nieuwe run and bike e-bike gekocht in itek kaulille belgie. In december merkte ik dat er spaken kapot waren in het achterwiel. De reparatie is in kaulille gebeurd en de kosten bedroegen 50 euro voor een nieuw achterwiel. Omdat de fiets nieuw was en nog onder garantie weigerde ik dat te betalen. Ik heb voor de 50 euro een tegoedbon gekregen. De fiets heeft een hele tijd stilgestaan wegens verhuizing en toen ik hem tijdens de zonnige dagen in juni van stal nam bleken er weer spaken kapot te zijn. Bij itek beweerd men dat het wielframe niet stevig genoeg is en dat ik een ander en steviger wiel moet laten plaatsen om in de toekomst zulke problemen te vermijden. Wat ik hieruit kan besluiten is dat de wielen op mijn e-bike niet geschikt zijn voor dat type fiets. Het voorstel van itek is dat zij tegemoetkomen in de kosten voor een steviger wiel en dat ik de rest moet betalen maar ook dit weiger ik. Het is onmogelijk dat hetzelfde probleem zich van in het begin bij aanschaf van de fiets zich voordeed en blijft gebeuren. Het betreft geen fabricagefout van de leverancier beweert itek. Maar wat ik wel beweer is dat als men de wielen van een 700 kilo wegende fiat op een 1500 kilo wegende Mercedes zet dat men ook problemen krijgt na verloop van tijd.

Toen ik de fiets aankocht in juni 2015 was ik in de waan dat hij rijvaardig was. Hij was toen in promotie. Vandaag de dag staat de fiets te koop voor 1595 euro wat niet niks is. Voor dit geld verwacht men een degelijke fiets en niet eentje die om het half jaar in panne valt.
Ik wil een veilige en zonder problemen fiets. Eentje met een degelijk onderstel.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over ITEK

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over ITEK nog niet in behandeling is genomen.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ITEK in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Chantal nagels