Klacht: Kapotte Harde schijf

op 03 februari 2014 over Medion in de categorie Electronica - Computers

op 6-10-2012 kocht ik een medion AKOYA p5355D bij de Aldi in Borculo. In jan. 2013 is mijn harde schijf er mee gestopt. Hitachi verwijst mij naar de OEM, dat zijn jullie. De normale levensduur van een HD is zeker langer dan 1,5 jaar. Hoe gaan jullie me helpen? Nieuwe schijf heb ik al ingebouwd, oude schijf voor jullie beschikbaar.

reactie 1
Geachte heer/mevrouw Kleisterlee,
> Uw klantnummer is 0125420157. Gelieve dit nummer altijd op eventuele correspondentie te vermelden.
> Als u de hardeschijf gerepareerd wilt hebben, zult u de oude hardeschijf in de computer moeten aansluiten en deze compleet in de originele staat op moeten sturen. Wij raden u dan aan om op de achterzijde van uw systeemskast ons het volledige serienummer (S/N) door te sturen zodat wij een reparatie kunnen aanmaken, en u een voucher kunnen opsturen waar het systeem kosteloos mee verstuurd kan worden.

mijn reactie:

Geachte heer/mevrouw Beerkens,
> Nou dat lijkt geen goed idee, want:
> – Ik ben mijn computer kwijt
> – dit brengt onnodig veel kosten met zich mee (Voor ons allebei)
> – aan mijn computer is verder niets kapot, met de reeds geplaatste nieuwe HD werkt hij probleemloos.
> Ik begrijp ook niet goed wat jullie met mijn hele computer willen als alleen de HD defect is. Jullie krijgen deze opgestuurd. Kunnen zien dat er niets aan gedemonteerd of gemorreld is. En met het SMART HD tool van Hitachi zie je precies wat het probleem is. Helaas is het serienr. genoteerd als geleverd aan OEM, dus weigert deze site me verder als particulier verder te helpen. Jullie kunnen de schijf waarschijnlijk zo aan Hitachi door sturen.
> Ben benieuwd naar jullie argumenten.
> Groet, Sjoerd

Reactie Medion:
Geachte heer/mevrouw Kleisterlee,

Bioj een defect dient altijd de complete pc ter reparatie verzonden te worden. Het is helaas niet mogelijk om alleen het onderdeel ter reparatie te verzenden.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u aangaande dit onderwerp nog verdere vragen hebben, dan verzoeken wij u in uw antwoord de tot nu toe gevoerde correspondentie bij te voegen.

Medion Service Center
Mevr. B. Theeuwen

een werkende harde schijf (nieuw of gereviseerd); zo niet een serieuze argumentatie.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Medion over deze klacht.

3 jaren geleden - Ik heb Medion een herinnering gestuurd dat deze klacht nog niet in behandeling is genomen.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Medion in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Medion een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Medion

Heeft op 04 februari 2014 om 09:34 geantwoord

Goede morgen,

Ik zal telefonisch contact met u opnemen om de zaak met u te bespreken.

Alle klachten die gemeld zijn door sjoerd61