Klacht: Kaarten Tineke Schouten

op 26 mei 2016 over Eventim in de categorie Kaartenverkoop

Vanavond heb ik getracht kaarten voor een rolstoel met begeleidersplaats te bestellen voor de show van Tineke Schouten 13-03-2017 in het Circustheater. Nadat de kaartverkoop gisterenmiddag was gestart dacht ik dit jaar maar eens vlot te bestellen, omdat ik er anderhalf jaar geleden twee maanden voor aanvang van de show naast zat. De dame van Eventim beweerde dat de rolstoelkaarten niet beschikbaar waren. Dat vond ik een raar verhaal. Tien minuten later belde ik terug en kreeg een andere dame aan de lijn, die het ongeloofwaardig vond dat 4 rolstoelplaatsen al na 24 uur uitverkocht waren. Na een flinke tijd in de wacht te zijn gezet zei ze dat bij navraag bij collega’s haar verteld was dat de rolstoelplaatsen te bestellen waren bij de Nationale Theaterkassa. Vervolgens heb ik daarnaar toe gebeld. De dame van de Nationale Theaterkassa is lange tijd bezig geweest de voorstelling op te zoeken maar het bleek dat zij Tineke Schouten daar helemaal niet verkopen op dit moment. Ze zei dat ik me had laten bedonderen door Eventim, want deze zijn de hoofdverkoper en die hebben altijd de rolstoelplaatsen in beheer. Nadat ik Eventim nogmaals belde om dit te verifiëren kwam het ware verhaal naar boven: de rolstoelplaatsen in Loge 5 (eerste rang) waren uitverkocht en de plaatsen in Loge 0 (tweederangs rolstoelplaatsen) waren op dit moment nog niet in de verkoop (ON HOLD). Er werd me nota bene gevraagd of ik “uit mijn rolstoel” kon om een reguliere plaats in de zaal te reserveren en mijn rolstoel op de gang laten zetten. In het verleden is me door Eventim verweten dat ik te laat bestelde voor rolstoelplaatsen, zodat de begeleidersplaats was losgekoppeld van de rolstoelplaats en er helemaal niemand met een rolstoel meer kon zitten. Is het niet al erg genoeg dat ik een rolstoelplaats nodig heb? Geef mensen met een rolstoel tenminste kans op een makkelijke manier aan hun kaarten te komen! De plaatsen zijn schaars, dus verkoop ze eerlijk! Ik ben het langzamerhand helemaal beu. Eventim hoort te weten wie de kaartverkoop verzorgt en mij niet op kosten te jagen door naar een duur 0900 – nummer te bellen. Dit soort dingen zijn me nu de afgelopen jaren al tientallen keren overkomen en de lol gaat er zo behoorlijk af. In plaats van voorpret te hebben om naar een musical / cabaret / concert te gaan brengt het alleen maar stress en ergernis. Ik eis dat nu en in de toekomst alle rolstoelplaatsen met begeleidersplaatsen voor alle voorstellingen van begin tot en met de laatste dag (CJP-houders) beschikbaar zijn en niet uit economisch oogpunt verkopen aan mensen zonder handicap. Het is niet respectvol om gehandicapte mensen ingewikkelde transfers te laten maken van hun rolstoel naar een gewone theaterstoel en vice versa. Ik voel me ernstig gediscrimineerd door Stage Entertainment/Eventim!

De kaarten voor de show T-splitsing hoef ik nu niet meer, de animo is verdwenen. Ik ga morgen trachten kaarten voor Tineke te bestellen bij het Luxor Theater Rotterdam. Ik hoop dat er structureel een verandering komt. Tot die tijd koop ik geen kaarten meer voor voorstellingen in het prachtige Circustheater. Tot die tijd ben ik er helemaal klaar mee. Alleen de reeds aangekochte kaarten die ik heb voor The Lion King zal ik nog gebruiken.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Eventim in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eventim een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eventim

Heeft op 28 mei 2016 om 09:46 geantwoord