Klacht: item in uitzending van Hart van Nederland d.d. 04-08-2017

op 06 augustus 2017 over SBS 6 in de categorie Omroepen

In de uitzending werd aandacht besteed aan het scooterongeluk met dodelijke afloop van Joop Kleijn. Wij als familie betreuren het ten zeerste dat SBS zonder toestemming van- of in overleg met de familie dit heeft uitgezonden. Tevens vragen wij ons af waarom zowel de voor- als achternaam volledig werd vermeld in de uitzending, waarom niet alleen de initialen J.K. De leeftijd die genoemd werd is ook niet correct. Betreurenswaardig en zeer pijnlijk voor de familie (ik de broer van Joop ben 40 jaar en Joop was zelf 43 jaar oud) zoals SBS dit item heeft uitgezonden. Is SBS sensatie belust? zo komt het in ieder geval wel op ons over. Heel vervelend en zeer pijnlijk is dat voor ons. Jullie kennen niet het hele verhaal betreffende het ongeval, verifieer eerst het e.e.a.voordat het uitgezonden wordt.

Een rectificatie op de leeftijd en excuses aan de familie zou het minimale zijn wat SBS kan doen. Graag zien wij uw reactie tegemoet.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over SBS 6

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over SBS 6 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Rob Kleijn