Klacht: Ista wil niet inhoudelijk reageren op mijn klacht

NvR op 19 oktober 2014 over Ista in de categorie Installatiebedrijven

Mijn moeder heeft de eindafrekening over haar stookkosten 2013 ontvangen. In 2012 zijn er digitale verdampingsmeters geplaatst. Sinds die tijd is het zogenaamde verbruik onverklaarbaar gestegen. De verwarmingskosten bleken in 2012 187% hoger te zijn en in 2013 maar liefst 565% t.o.v. 2011. In de afrekeningen over genoemde jaren is te zien, dat de variabele stookkosten voor het hele gebouw marginaal verschillend zijn geweest.
Gezien het feit dat zij alle drie de jaren alleen in het huis heeft gewoond en haar stookgedrag niet heeft gewijzigd (thermostaatkranen op een vaste stand) komt dit uitermate vreemd over.

Ik heb een inhoudelijk beargumenteerde klacht aan de hand van de cijfers aan Ista gestuurd, maar krijg alleen als reactie dat het niet aan hen is het stookgedrag van bewoners te verklaren, oftewel: zij doen het met hun apparatuur per definitie goed!
Ik heb overigens de seizoensinvloeden uitgesloten door ook een vergelijking te maken met mijn eigen energieverbruik.

Ik wil een inhoudelijk antwoord op mijn klacht en terugbetaling van €523 over 2013.

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Ista in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht

8 jaren geleden - [20-10-2014] Wel een reactie via privémail ontvangen van Ista, maar geen antwoord op de door mij gestelde vragen/opmerkingen. Ik heb verzocht te reageren op mijn vragen/opmerkingen.

Reactie van de melder van de klacht

8 jaren geleden - Ook de nieuwe reactie van Ista gaat niet in op de door mij gestelde vragen of gemaakte opmerkingen zoals genoemd in mijn bezwaar. Men draagt wel andere informatie aan, die ik gemakkelijk kan weerleggen met behulp van de website van het KNMI. Wederom om een goede inhoudelijke reactie gevraagd.

Reactie van de melder van de klacht

8 jaren geleden - Er is geen oplossing gegeven en geen antwoord op de vragen/opmerkingen uit mijn bezwaar! Wederom verzocht een fatsoenlijk antwoord te geven, dat ingaat op mijn vragen/opmerkingen.

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Ista een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Ista

Heeft op 27 november 2014 om 10:30 geantwoord

afrekening gecontroleerd en betreffende deelnemer per mail geïnformeerd op 20-10-2014 aanvulling gegeven op 3 november
Nog meerdere keren uitleg en toelichting gegeven en op 27-11 alle antwoorden op een rij gezet.

8 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Ista beoordeeld.

Reactie van de melder van de klacht

8 jaren geleden - Ista geeft nog steeds geen antwoord anders dan: "Hiervoor kan ik geen verklaring geven. Het is onze taak verbruik te registreren niet om het ontstaan van dit verbruik te verklaren. Dit kunnen bewoners alleen zelf." Oftewel: Ista maakt geen fouten en heeft per definitie gelijk. Ik zoek naar andere wegen om een fatsoenlijk antwoord te krijgen.

NvR

Heeft op 27 november 2014 om 22:20 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door