Klacht: Ista incasseert 12 maanden in 1 keer

op 22 januari 2014 over Ista in de categorie Installatiebedrijven

Vanwege interne wijzigingen is er een heel jaar niet automatisch bij mij geïncasseerd. Een fout van Ista, zo kreeg ik van hen te horen. Ista wist volgens eigen zeggen halverwege 2013 al dat dit fout ging, maar koos ervoor om pas in december 2013 en januari 2014 mij twee nota’s te sturen van €240 euro en vervolgens nog eens € 978,74 euro (in totaal € 1143,75 te sturen) met het verzoek: graag binnen 14 dagen overmaken. Daarbij geen enkele vorm van uitleg/ erkenning van de fout of eventueel begrip. Ook een hoogst ongeïnteresseerde klantenservice als je dan besluit zelf te bellen voor uitleg (“ik heb uw gegevens intussen al weggeklikt dus ik kan uw vraag niet beantwoorden, hahaha”– ze wilde blijkbaar 16.55 afronden omdat ze 17.00 sluiten). De enige oplossing die men kan bieden is een kleine verlaging van je nieuwe verhoogde voorschot van 12,50. Of een betalingsregeling die dan naast je verhoogde voorschot gaat lopen.
Schandalig. Ik overweeg rechtsbijstand in te schakelen.

Coulance m.b.t. de hoogte van het bedrag wat ik moet betalen + een lager voorschot.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Ista over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Ista in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Ista een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Ista

Heeft op 05 februari 2014 om 16:25 geantwoord

Bewoner is benaderd, een oplossing is aangeboden (telefonisch 30-1-2014 en schriftelijke bevestigd)

Alle klachten die gemeld zijn door MHM1980