Klacht: Irritatie mondslijmvliezen en tong na gebruik Sensodyne Rapid Relief New Formula

op 25 september 2017 over Sensodyne in de categorie Beauty & Wellness

Na gebruik Sensodyne Rapid Relief New formula, irritatie aan binnenkant lippen, wangen, gevoelige punt van tong, aften, droge mond. Bracht dat natuurlijk niet direct in verband met de tandpasta en ging na enige weken naar de dienstdoend huisarts. Deze dacht aan de ziekte Morbus Sjogrun (een nare auto immuunziekte met o.a. droge mond en droge ogen tot gevolg. Droge ogen had ik al (leeftijd).
Heb toen second opinion bij andere huisarts gevraagd en die twijfelde of die diagnose correct was en hij rade mij aan het nog even aan te zien. Wel even een bloedonderzoek ten laste van eigen bijdrage, waar niets uitkwam. Alle geteste waarden in orde.
Ik ben toen op internet gaan zoeken en zag dat de zelfde klachten beschreven werden op o.a. klacht.nl en ben toen gestopt met het gebruik van deze tandpasta. Traag, maar gestaag verminderde klachten en deze zijn nu geheel verdwenen. De hoeveelheid klachten en de gelijkenis in het soort klachten over Sensodyne Rapid Relief lijken mij toch reden om dit verder uit te zoeken en eventueel dit product terug naar de winkel te laten roepen door de producent.

Verder onderzoek naar gelijksoortige klachten.
Als blijkt dat deze tandpasta ernstige reacties op kan roepen, een terugroepactie.
Bijsluiter met mogelijke klachten. (Op de verpakking staat n.b. dat het een medisch hulpmiddel betreft, maar er zit geen bijsluiter bij. Weet niet of dat wettelijk verplicht is, maar lijkt me zeer wenselijk. Als ik mijn klachten als mogelijke bijwerkingen in een bijsluiter had gelezen, had ik direct kunnen stoppen met gebruik.)
Bij gebleken ingebreke blijven bedrijf, vergoeding gemaakte kosten medisch onderzoek en medicijn. (Tube kunsspeeksel.)
Lijkt me dit ook goed bij de Voedsel en Warenautoriteiten te melden.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Sensodyne

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Sensodyne nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door JWdB2017