Klacht: Intimidatie!

op 22 februari 2018 over Direct Solutions in de categorie Incassobureaus

Direct Solutions benaderde mij telefonisch, werd al gelijk vanaf het begin agressief, liet mij niet uitspreken en beschuldigde mij impliciet van liegen. De medewerkster dreigde al snel met het verbreken van de verbinding omdat ik haar “niet uit liet spreken” en noemde mij onbeschoft. Het enige wat ik deed was vragen naar details, die ik uiteindelijk niet kreeg. Toen ik zei dat ik het een onaangenaam gesprek vond, kreeg ik ineens haar leidinggevende die ging uitleggen dat alleen deurwaarders directe informatie kunnen versturen, maar die “verdienen dan ook echt aan mijn geval”. Direct Solutions zelf verdiende op dat moment “al niets meer” aan mij omdat ik al een kwartier aan de lijn hing.
Het was een bijzonder onaangenaam, intimiderend en agressief gesprek, waarin mij bovendien nog eens werd aangeboden dat ik mijn excuses mocht maken en dan zouden we “er zand over gooien” en was alles weer goed. Toen ik daarop zei dat ik alleen mijn excuses ging aanbieden als de medewerkster dat ook deed, zei haar leidinggevende: “excuses aanvaard” ??? Bijzonder werkwaardig allemaal en ik ben zéker niet van plan te gaan betalen.

Ik verwacht niks van een ‘bedrijf’ wat al hun activiteiten baseert op oplichting...

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Direct Solutions in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Direct Solutions een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Direct Solutions

Heeft op 22 februari 2018 om 11:50 geantwoord

Geachte mevrouw Dijstra,

Het klachtenteam heeft uw klacht gelezen. Uw klacht wordt direct in behandeling genomen.

Dreigementen zijn uiterst verboden in ieder gesprek. Wij zullen daarom het gesprek naluisteren. Indien het geval, krijgt de desbetreffende persoon een officieel waarschuwing. Om het gesprek na te kunnen luisteren hebben wij het nummer nodig waarmee u gebeld bent. Wij laten het gesprek naluisteren op het nummer 0646732810.

Als u vervolgens in de toekomst hinder ondervindt, adviseren wij u om gebruik te maken van onze klachtenprocedure. Het klachtenteam is opgesteld om soortgelijke klachten onder de loep te nemen. Bezoek hiervoor de weblink: http://directsolutionsbv.nl/

Uw klacht is nu in behandeling van het klachtenteam. Wilt u dit proces volgen? Neem gerust contact met ons op.

Direct Solutions B.V.

Heeft op 22 februari 2018 om 14:30 geantwoord

Dit is geen oplossing! Ik krijg een standaard reactie (m.a.w. onpersoonlijk) waarin wordt gesuggereerd dat ik heb gesproken over dreigementen, wat absoluut niet klopt. Bovendien werd mij tijdens het oorspronkelijke bericht verzekerd dat gesprekken niet worden opgenomen zonder mijn expliciete toestemming, dus er zou helemaal geen opname van het gesprek moeten zijn! Weer een bewijs van opluchting van de kant van Direct Solutions.
Alstublieft, Klacht.NL: beschouw deze klacht NIET als opgelost!

Reactie van de melder van de klacht Roos Dijkstra

7 maanden geleden - Ik bedoel uiteraard oplichting in bovenstaande reactie ipv opluchting...

Reactie van de melder van de klacht Roos Dijkstra

7 maanden geleden - Ik bedoel uiteraard oplichting ipv opluchting!

Alle klachten die gemeld zijn door Roos Dijkstra