Klacht: Installateur krijgt niet betaald

op 02 april 2020 over Zoofy in de categorie Aannemers

Werkzaamheden aan een gasleiding Uitgevoerd maar toen ik na ruim een maand nog geen geld van Zoofy had ontvangen contact opgenomen met Zoofy.
Medewerkers die je aan de telefoon of per mail krijgt hebben bijna geen van alle ook maar enig idee waar ze mee bezig zijn. Mijn klacht over het uitblijven van de betaling uiteraard per mail gemeld maar moest elke keer weer het verhaal vertellen. Slot van het liedje is dat de opdrachtgever failliet is en dat ik als installateur dus gewoon pech heb. Ze verwijzen naar de kleine lettertjes in de voorwaarden Maar daar staat echt niet duidelijk in dat als de klant niet betaald de installateur geen geld krijgt
Zoofy regelt de klus, incasseert het bedrag en als er dan niet betaald wordt ligt de verantwoording bij de installateur. 4 of 5 keer werkzaamheden uitgevoerd voor Zoofy maar na nieuwe problemen met betalen van een klant en een gesprek van vanmorgen met Zoofy de samenwerking stop gezet.
Waar ze wel heel vlug en goed in zijn is het openstaande bedrag van de installateur verrekenen met mijn tegoed, deze factuur was binnen een paar uur al gemaakt. Kortom nog nooit zo’n waardeloos bedrijf meegemaakt ( heb 52 jaar ervaring)

Als Zoofy zo nodig de facturering zelf wil blijven doen dan ook zelf de verantwoording nemen als er niet betaald wordt maar niet de verantwoording bij de installateur neerleggen. Laat de installateur zelf afrekenen met de klant, hijzij kan beter inschatten of de klant kredietwaardig is.
En dat Zoofy dat wantrouwige gedrag van, we weten dan niet of de opgegegeven bedragen juist zijn, laten vervallen. Maar gezien de reacties die ik tot nu toe gehad heb zie ik geen verandering komen in dat hooghartige gedrag.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Zoofy

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Zoofy nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Scholman Optimalisatie