Klacht: Inshared neemt online aanvraag woonverzekering niet in behandeling

op 21 december 2012 over Inshared in de categorie Verzekering

Inshared vermeldt op geen enkele manier waarom mijn aanvraag voor een woonverzekering niet kan worden geaccepteerd. Mijn vraag aan Inshared wordt beantwoord met: “Inshared is er niet voor iedereen en kent haar eigen acceptatie regels. Zo accepteren wij bijvoorbeeld geen dure of bijzondere auto’s en of huizen en ook geen personen die een verhoogd risicoprofiel kennen. Dit risicoprofiel ontwikkelen wij met behulp van diverse (openbare) bronnen.
Het is jammer maar op grond van deze acceptatie regels kunnen wij uw aanvraag niet accepteren”. Kortom een vaag en algemeen antwoord waar ik niets mee kan. Zou het misschien te maken kunnen hebben met het feit dat ik ivm een calamiteit in 2011, een keer schade heb geclaimd, niet bij Inshared maar bij FBTO, eveneens onderdeel van het Achmea concern ? Het zal toch niet waar zijn ! Eén keer schade claimen, en dan ook nog bij een andere verzekeringsmaatschappij binnen Achmea, en je wordt, naar ik aanneem, niet meer bij een andere verzekeringsmaatschappij geaccepteerd ! Kortom, waarom zou je je überhaupt nog verzekeren ? Het zoveelste bewijs: Verzekeringsbedrijven zijn er alleen om zoveel en zolang mogelijk premies te incasseren, het liefst zonder te hoeven uitkeren. Als het een keer tot uitbetaling moet aankomen, wordt je, zonder pardon, geroyeerd ! Werkelijk verbijsterend om te constateren !!!

Een duidelijk antwoord op mijn specifieke vraag. Geen algemene antwoorden.

Alle klachten die gemeld zijn door frank2013