Klacht: Incassokosten extreem hoog tegenover verschuldigd bedrag.

op 09 november 2016 over Intrum Justitia in de categorie Incassobureaus

Mijn ov-chipkaart is vorige maand defect gegaan en ik heb netjes een nieuwe aangevraagd. Hierbij is het resterende saldo naar mij overgemaakt. Nu blijkt dat er nog een bedrag van €10,-(mislukte automatische incasso 12-9-2016) op de oude defecte kaart staat.

Ik heb geen mail ontvangen(die ik in het verleden wel ontving bij een mislukte incasso) over deze mislukte incasso, maar ov-chipkaart geeft aan een brief gestuurd te hebben(waar ik niets van af weet).

Nu vind ik het natuurlijk vervelend dat er een schuld is ontstaan van €10,- en ben ik uiteraard bereid dit bedrag z.s.m. te betalen, maar dat OV-chipkaart dit direct naar Interum Justitia stuurt is natuurlijk erg overdreven. Daarbij het bedrag van VEERTIG EURO INCASSOKOSTEN tegenover de TIEN EURO VERSCHULDIGD BEDRAG is helemaal van de zotten. Daarbij kunnen we naar mijn mening spreken over een misverstand door de wisseling van chipkaarten en niet ontvangen mail(s).

Ook vind ik de tijd om te reageren en deze zaken uit te zoeken erg kort. Mail Interum Justitia ontvangen op 08-11-2016 en betalen voor 12-11-2016.

Van enige coulance is totaal geen spraken en er is voornamelijke van een agressieve toon van zowel OV-Chipkaart als Interum Justitia.

Als ik gewoon het resterende bedrag kan overmaken en de extreem hoge incassokosten kwijtgescholden worden.

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Intrum Justitia over deze klacht.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Intrum Justitia in behandeling genomen

5 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Intrum Justitia een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Intrum Justitia

Heeft op 30 november 2016 om 12:46 geantwoord